Okumak Okumak Okumak

 


Fark ettim ki uzun zamandır kitap yorumu yayınlamıyorum. Aslında okuyorum ama yazmaya fırsatım bulunmuyor. Daha önceki yazılarımı okuyanlar bilir, ben bir yazar bağımlısıyım. Eğer yazarı keşfedip okumaya başladıysam ve içeriğini de beğenirsem, tüm kitaplarını alıp okumaya çalışırım.Son zamanlarda istemsiz de olsa elim ve aklım kadın, aynı zamanda da feminist yazarlara gidiyor.  Simone De Beauvıor'de tıpkı böyle bir seçicilik ile edinildi. Dilini, yazma tarzını, hikayeleştirme yeteneğini ve insanın en içinde bulunan gizli yerlerini bile yazıya dökebilmesi ile beni kendine hayran bıraktı. Aslında kitapçıda gezerken yazardan önce kitap ismi beni cezbetmişti, yazarını da görünce hemen almıştım. Geçen hafta okuma sırası kendisine gelmişti ama arada sınavlar falan olunca, pek de elime alamamıştım. İki gün önce bitirdim, hemde yolda. Yolda bitirdiğim kitaplarımı ayrı bir seviyorum. Kitabın adı Yıkılmış Kadın. Üç adet öyküden oluşuyor.Üç farklı kadının, günlük tarzında yazılmış iç dökmelerini okuyorsunuz.Beni en çok etkileyen son öykü olan kitabında adını aldığı Yıkılmış Kadın oldu. Zaten en uzun olanı da bu. Kadının iç hesaplaşmasını, aslında suçu karşı tarafta ararken, sonunda tüm hatanın kendinde olmasını, çevresinin de kedisine olan yaklaşımıyla anlamasını okuyorsunuz. Çoğu kadının kendinden bir parça bulabileceği muazzam bir öykü. İlk iki öykü ise yaşlılık dönemindeki kadınların kendileri ve toplumla, hatta aileleri ile hesaplaşmalarını okuyorsunuz. Onlarda gayet başarılı ve bizden. Bahsettiğim gibi son öyküde özellikle elimden bırakamadım. Yazarın diğer kitaplarını da edinip en kısa zamanda okumaya başlayacağım.Bu kitabını tavsiye ederim.


İkinci taze biten ise Heybeli Sahaf'tan aldığım 1967 basım olan Kadında Eksiklik Duygusu. Bakın yine adında kadın var. (lol) 50 sayfa olduğu için bir akşamda bitti, zaten yarısını aldığım gibi yolda okumuştum. Bu kitap Dr . Günsel Koptagel tarafından yazılmış. Kendisini daha önce hiç duymamıştım. Teorik bir kitap. Bolca Freud'dan ve tespitlerinden bahsediyor. Çocukların erkek-kadın olarak nasıl yetiştirilmesi gerektiği ve doğru eğitilmezlerse ne gibi psikolojik travma ve hastalıklarla mücadele edebileceği konularına değiniyor.Yurt içi-yurt dışı hastalarında da minik öykü tarzında hikayeler anlatıyor. Baya etkileyici bir kitap. Çağımızda sanırım bahsettiği çoğu hastalığın teşhisi farklı konuyor ve isimleri de farklı ama çıkış noktaları hakkında fikir sahibi olmak önemli. Psikologların "bana çocukluğunuzdan bahseder misiniz? " diye sormasının sebebini iyice anlamış oldum diyebilirim. Tavsiye edemiyorum çünkü piyasada bulanacak bir kitap olmadığını biliyorum.



Şehrimizde kitap fuarı var. Bu sene ikincisi düzenleniyor. Pek başarılı değil, hatta hiç değil ama biz yinede bir bakalım diye annemle bu akşam uğradık, yanılmadık. Yinede üç adet kitap almışız. Açılışı İlber Ortaylı yaptı ama işte olduğum için gidemedim. Onun son kitabı olan İnsan Geleceğini Nasıl Kurar'ı aldım. Yine bir kaç yazı öncesinde Doğan Cüceloğlu'na merak saldığımı ve dinlediğimi yazmıştım. Onun  Var mısın ve Gerçek Özgürlük  kitaplarını aldık.Hangisinden başlasam inanın seçemiyorum şuan. Üçü de masamda bana bakıyor.Elimde başlamam gereken başka kitaplarda var. Birazdan karar veririm diye tahmin ediyorum.


Arada okuduklarımı yazayım ki, benimde aklımda kalsın. Bazı zamanlar ben bile unutuyorum ne okuduğumu. 

Not: Anlıyorum ki bloğum, blog yazılarına meraklı olmayan insanlar tarafından da okunuyor. Benden tavsiye,okuduklarınız hoşunuza gitmiyor ve rahatsız oluyorsanız okumayın! 

Yorumlar

  1. Ben bu ara Şule Gürbüz'de Kıyamet Emeklisi'ni okuyorum. Yeni kitabı. Ve muazzam.
    Çok farklı bir yazar yahu. İlber Ortaylı'nın, Hakan Günday'ın en sevdiği yazarlar arasında Şule Gürbüz'ün olması boşuna değil. Belki yazarım bir ara. İhmâl eder de yazamazsam, senin gibi kitapsever bir dostun bloguna not düşmüş oldum:)
    Keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şule Gürbüz'ü hiç duymamıştım. Ama önemli yazarlar bile takip ediyorsa bakayım bende :) Sevgiler.

      Sil
  2. Ben hem okuyup/takip edip hem de anlamsızca eleştiren daha doğrusu yerip laf sokmaya çalışan insanları hiç anlamıyorum. Hoşuna gitmiyorsa bırak git. Ne diye aynı yere gelip gelip bakıyor, okuyorsun acaba? Neden illa ki laf söyleyip can sıkmaya çalışıyorsun? Neyse...

    Simone De Beauvior benim de okunacaklar listemde ama bir süredir David Eddings ile yatıp kalkıyorum. Onun kitapları bitince listeye geri döneceğim umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meraktan olsa gerek. Ama yetişkin insanlar hoşlarına gitmeyecek şeyleri yapmamayı öğrenirler.Yani ben öyle yapıyorum. Can sıkıcı mı benim için bilmiyorum ama okuyan için baya can sıkıcıymış belli oldu. Aynen neyssseee :) David Eddings'i hiç duymadım desem :) Hemenn bakıyorum :)

      Sil
  3. beauvoir çok önemli yaa bikaç tane okudum ben de :) diğerleri de iyiymiş :) ooo denişik yorumlar geliyo demek kiii olur öyle şeyler boşver :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumlu yorumların yanında bir hiç sayılır aslında ama ben yinede yazayım da hoşuna gitmeyen varsa okumasın, gerek yok yani diye bilsinler istedim. :) Aslında yorum da değil de neyseeee :)))
      Beauvoir çok iyiymiş ya, keşke daha önce başlasaymışım :)

      Sil
  4. Arada öyküler karalayan biri olarak Yıkılmış Kadın kitabı ilgimi çekti. Okumak isterim. Fuardan aldıklarınız da güzel. Her ikisi de sevdiğim yazarlardan. Keyifli okumalar dilerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyküler baya içimizden kadınlar :) Çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Kadınlarla ilgili her şey çok güzel ama kadın yazarlara ayrı bir ilginin oluşması daha da güzel:)

    YanıtlaSil
  6. Doğan Cüceloğlu yorumlarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. İlk yazarı duymamıştım. Doğan Cüceloğlu kitaplarını merak ediyorum, henüz okuma fırsatım olmadı. :)

    YanıtlaSil
  8. İlk yazarı duymamıştım. Doğan Cüceloğlu kitaplarını merak ediyorum, henüz okuma fırsatım olmadı. :)

    YanıtlaSil
  9. O yazar takıntısı bende de var. Sevdiysem her kitabını okumak isterim 🙂

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar