Bir Kendini Bilme Meselesi

 


Hayat ve arkadaşım bana çok güzel bir öğüt verdi geçenlerde;” Kim sana ne söylerse söylesin, ne yaparsa yapsın onlara, onların yaptığı gibi karşılık verme. Asla onların seviyesine inme, kötü söz,kötü davranış her zaman sahibinin kalbinin kötülüğünü yansıtır. Sen kendini  bil ve düzeyini koru. Kim ne yaparsa kendine yapar aslında ve yapıyor da…Bırak onlar bu yollarına devam etsinler” dedi. Hem o söyledi hem hayat..

 

Ben bundan birkaç zaman öncesine kadar böyle değildim. İtiraf etmeliyim ki yaptığım meditasyonların ve podcast dinlemenin bu dinginliğimde ve kendimi bilmem de çok faydası var. İster karma diye adlandırın ister başka bir isim takın ama kim karşısındakine ne şekilde zulüm ederse bin beterini kendisi yaşıyor. Buna çok şahit oldum.Kimin kalbi ne kadar kötü ve haset doluysa da dışarı zehrini o şekilde pis akıtıyor.Ama o zehir ilk önce onun kendi kalbini mahvediyor. Bugün Ortamlarda Satılacak Bilgi podcastinin Kendini Bil bölümünü dinledim.

Sonra sordum kendime “Dada sen ne kadar zamandır kendini biliyorsun yada biliyor musun?”. Cevabım evet biliyorum oldu. Yıllar önce bir karar vermem gerekmişti.Uzun uzun düşünmüştüm. İki yolu da  çok seviyordum ama ikisini de yaparsam hiç birinde başarılı olamayıp sadece çok yorulacağımı ve yıpranacağımı anlamıştım. O zaman için zor da olsa kararımı doğru verdiğimi düşünüyorum şimdi.Çünkü o gün verdiğim karar bana hem kendimi bilmeme sebep oldu ve şimdi ki Dada olmama…

 

Hırslarımın kölesi olmayı da o zaman bıraktım.Çünkü benim hırsımın çevreme zarar verdiğini gördüm. Hala anlatırım dost sohbetlerinde “zamanında bunları bunları yaptım şimdi olsa asla yapmam, o kadar pişmanım ki…”

 

Evet o pişman olacağım şeyleri yapmayı bıraktım. Çünkü yaşadıklarımdan ders aldım, heybeme kattım öyle devam ettim yoluma. Şimdi ise söylenenlerinin benim değil de asıl söyleyen ile ilgili olduğunu o kadar iyi biliyorum ki.Uzaktan tebessüm ediyorum sadece.

Kalbinin zehrini kötü şeyler yaparak ve söyleyerek akıtmaya çalışanların tek problemleri kendileri ile bunu sakın unutmayın. Ağızlarından çıkan her kelime kendi içlerine, yaptıkları her hareket kendilerine… Evet çok klişe ama gerçekten de kötü sözde,kötü davranışta sahibinindir. Olay bu kadar basit.

 

Bunu anladığınız anda o kadar rahatlıyorsunuz ki… Bırakın diyorsunuz, sahne onun ne isterse yapsın. Karma (hayat) elbet bilir ne yapacağını, bırakın salın gitsin…

 

Kendini bilmek, ne olduğunu bilmek çok önemli… Kendini tanıyan insanın yanında düzinelerce vızıldayan olsa ne olur ki…

 

Ama söylediğim gibi bu durum zamanla ve tecrübeyle gelişiyor.İnsan yaşadıklarını boş boş yaşamamalı. Bir şeyler oluyorken neden bunu yaşıyorum yada yaşadım, şimdi ne yapabilirim diye sorgulamalı… Ne demişler “sorgulanmayan hayat,hayat değildir.”  

 

 

Herkesi hayatını sorgulamaya davet ediyorum.

 

Ve Ortamlarda Satılacak Bilgi podcast serisini dinlemeye J

Yorumlar

  1. e güzel, aferin sanaaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Her şeyin geçici olduğunu kabul etmekle başlıyor bence rahatlık. En kızgın olduğumuz an bile zaman geçip gidince anlamsızlaşıyor. Kimseye takılıp kalmamak, kin tutmamak ya da alınmamak en güzeli. Bu da geçer deyip yola devam etmeli insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani derler ya "bir uyusam uyansam sanki her şey geçecek gibi"... Bazen tam da böyle oluyor işte.

      Sil
  3. eşinizin sizin için kurduğu cümleler ne kadar doğru. ''Kişi ancak kendi kalbinde taşıdığını yansıtır'' çok doğru bir cümle. sırf bu cümlenin ağırlığı bile insanı dizginlemeye yetiyor. Bazen hayat önümüze kötü insanlar çıkartıyor maalesef. Karmaya inancım sonsuz,onun rahatlığıda içimi sarıyor doğrusu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bu konu da ustalaşmış artık, ne yaşarsa yaşasın tepkisi stabil...Hayranım onun bu tavrına. İnsan birbirinden çok şey öğreniyor. Çok teşekkür ederim sevgiler...

      Sil
  4. spama baksan ya arada, yorumlarımız oraya düşüyor daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyor musun sadece seninkiler spam da , neden acaba?

      Sil
  5. Ben kimim, ne yapıyorum sorusunu kendine sorabilip, sonrada dürüstçe cevap bilen insanların bu hayattan çok zarar görmeyeceğine inanıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende inanıyorum ve kesinlikle herkes oturup biraz düşünmeli....

      Sil
  6. Tüm seslerin içinde kendi sesini dinlemek.. Steve Jobs geldi aklıma... Zaten kendi sesimizi duysak ve ona bir inansak... Ahhh. çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar