Çok Güzelsin İzmir

 


İzmir güzel İzmir. Temiz İzmir, bana güvende ve huzurlu hissettiren İzmir.

 

Başlıktan da anlayacağınız üzere İzmir’deydim. Daha önce gitmiştim hatta geçen sene tatilimi Urla’da yapmıştım. Ama farklıydı, iş için gittim ve şehrin farklı semtlerinde vakit geçirdim.


Yanına gittiğim kadınlar tam bir İzmir kadınıydı. Evet belki ilk defa benden duyabilirsiniz ama bence İzmir kadını diye bir şey var. Farklılar, doğallar ve doğal özgürler. Çünkü öyle yetişmişler, öyle görmüş farklısını tanımamışlar. Bizler gibi sonradan özgürlük kavramı ile tanışıp “ ya böyle de bir yaşam tarzı varmış, böyle olmalı” diye yaşamıyorlar. Ezelden hürler. Kahkahaları hür, tavırları hür… Hayran kaldım gıpta ettim. Beni öyle güzel ve samimi ağırladılar ki, kalbimde kocaman gülümsemeleri ve güzellikleri ile unutulmaz bir yere yerleştiler.

 

Şehir temiz ve huzurlu. Benim yaşadığım şehirler ne pek temiz, ne de pek huzurlu sayılır.

Yemek yemek ise ayrı bir zevk. Sanırım iki kilo falan aldım. Gittiğim gibi açılışı boyöz ile yaptım zaten. Sonrada gelsin kumrular…Karnınızı doyuracağınız çeşit çeşit yer mevcut. Buralarda ise adım başı kebapçı ve dönerci.Mecbur muyuz yahu sürekli et yemeye? İşte İzmir hayır mecbur değilsin arkadaşım, al sana envai çeşit meze,hamur işi ve ot J Güzel yedim , iyi yedim arkadaşlar. İki poşet boyözde kaptım bizimkilere getirdim.(Ege mutfağı bir harika dostum! )


Harika bir Ege tabağı,öğle menüsü

Vitrinler de böyle tatlılar varken,nasıl kilo almamalı :)

Ulaşımını da ayrı bir sevdim. Berlin’e gidenler el atsın, metrosu Berlin metrosu gibi değil mi yahu, kokusu bile aynı. Zaten kokuyu ilk hissettiğim an dedim ki Dada burası farklı, kokusundan belli. Metro,İzban,vapur hepsi ile hızlı ve kolay ulaşım mümkün. Ve en büyük güzellik ucuz yahu. 8 tl gibi bir şey basıyor, sonra da 1 tl gibi bir şey de aktarma. Biz burada Marmaray’a kartta 20 tl yoksa binemiyoruz resmen.



Kalabalıklar gürültülü değil. Kimse kimsenin umurunda değil. Ne giymiş olsan da kafalarını çevirip bakmıyorlar.


En önemlisi Suriyeli vs görmedim yahu. Ya benim gittiğim yerlerde yoktu yada ben denk gelmedim. Ama görmedim. Burada toplu taşımanın yarısı başka ülkeden.




Sadece terminal çok uzak. Şehrin baya dışına yapmışlar, git git bitmiyor. Daha ortalarda olsa ve yenilense muazzam olur. Çok eski bir terminal. Dökülüyor her yanı. Güzel İzmir’e yakışmıyor bence.






Fırsatım olursa hayatımın bir döneminde İzmir’de yaşamak isterim. Farklı hissettiren bir havası var. İnsanın kendine has olması, doğal ve ağdasız tavırları beni çok etkiledi. Tabi her şehrin vardır iyisi kötüsü. Ama İzmir benim yaşam tarzıma ve bakış açıma uygun insanların yaşadığı bir şehir.

 

Bornova, Alsancak, Karşıyaka, Konak… kalbimi bir parça sizde bırakmış olabilirim. Ona iyi bakın tamam mı?

 

En kısa zamanda yine gelip daha uzun kalacağım.

 

Seni seviyorum İzmir!

 

 Dada

Yorumlar

  1. Hihi evet ya kurtarılmış bölge ora.. Çoook sevindim güzel zaman geçirdiğine! Bol bol gez ve bize de yaz artık bu yaz e mi ;)

    YanıtlaSil
  2. eveet urlaya gitmiştin, instaya da koymuştundu :) maşallah iyi gezmişsin, ege kültürü farklı tabii, hayat da ucuz tabii, bornovaya gitmişsin, öğrenci merkezi, orası da çok başka zaten :)

    YanıtlaSil
  3. Son yıllarda gitmemiş olsam da çocukluğumdan beri sık gittiğim, abimden kaynaklı da kan bağımız olan İzmir apayrı bir şehir gerçekten:) Bazı semtlerinde, sokaklarında gezerken gerçekten günümüz Türkiye'sinden koptuğunuz bir yer.. Bir dönem çok göç alarak bozulmaya çalışıldı ama şu an iyi olmasına sevindim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yer gibi ucundan belki ama yinede farklı bir yer :)

      Sil
  4. söylediklerinize cok katiliyorum. Ben de yurt disinda dogup buyumus ve yasayan biri olarak, kucuklugumden beri ne zaman Izmir'e gitsek kendimi burda (Avustralya'da) gibi his ederdim. Uzun senelerdir gitmesem de bende olan izlenimi de aynen sizinki gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir şehir kim ne derse desin :)

      Sil
  5. Sonradan bir İzmirli olarak duygularına katılıyorum. :) Bulunduğun yerlerde ayrı ayrı yaşadım ve hepsinden haz aldım. Karşıyaka'ya gelirsen mutlaka görüşelim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo harika oluurr :)

      Sil
    2. Bloğunun tanıtımı "Blog Dünyasında Bu Hafta" programının 9.cu bölümünde :))

      Sil
    3. Aaaaa hemen bakıyorum, harikaaa :)

      Sil
  6. Bir İzmirli olarak yazdığın her şeye katılıyorum, çok güzel anlatmışsın :) Bu arada İzmir'in kızı/kadını meşhurdur zaten ve tam da anlattığın gibi hür, samimi ve şen kahkaların kadınıdır :))

    YanıtlaSil
  7. Bizim gibi kalabalık ve yozlaşmış şehirlerden bakınca kesinlikle toz pembe :)

    YanıtlaSil
  8. İzmirin insanları genelde iyidir, bahsettiğiniz gibi kolay kolay karismaz insana. Ama temiz bir şehir mi? Emin değilim dogrusu:)) Bir de tramvay mahvetti trafiğimizi. Tabii Istanbula göre halen daha iyiyiz:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar