Önce Sevgi



Bu sabah işe gelirken markete uğradım . Havalar baya kasvetli buralarda. Kahve, atıştırmalık falan alayım dedim. Reyonlarda gezinirken tahmini 22-24 yaşlarında genç bir kadının arkadaşı ile telefon konuşmasına kulak misafiri oldum. Benden başka da müşteri yoktu zaten. Yüzüklerinden evli olduğunu tahmin ettiğim kadın bu akşam arkadaşına neden buluşamayacaklarını izah etmeye çalışıyordu. Sözüm ona kocası bey izin vermiyormuş, çok takıntılıymış, sürekli problem çıkartıyormuş, aslında çalışmayacakmış ama çalışıyormuş işte, hatta kocası bey sürekli markete gelip diğer çalışan beylerle tartışıyormuş. Hatta bir ara yanılmıyorsam kayınvalideme bile gitmiyorum dedi.

Kadın güzel, kadın genç, saf birine de benzemiyordu. Yani bir an inanamadım. Bunu nasıl kendine yapıyorsun demek geldi içimden . Ama sonra konuşmasının devamına baktım,bu durumdan pek de rahatsız gözükmüyordu. Utana sıkıla anlatmıyordu derdini.Market gibi bir yerde herkesin duyabileceği şekilde istediği gibi konuşuyordu. Belli ki o adamı hayatına,bu kadın bile isteye seçmişti. 

Bu kadının bir sonraki versiyonu hemen hayal ettim. Böyle bir adamdan şiddet görmemesi mümkün değildi. Hatta belki aldatılacaktı bile...

Kendi kuyusunu kendi kazıyordu şu an. Aşırı rahatsız oldum. Bu tarz kadınlarla sürekli karşılaşıyorum son zamanlarda. Biz lisedeyken, kadınların hayalî kariyer yapmaktı. Şimdi ise bir kocanın peşinde dolanmak olmuş gibi. Yani burada sadece o kadınları suçlamıyorum. Ülkemizin eğitim durumu ve ailece içi eğitimde yerlerde ne yazık ki...

Hal böyle olunca,küçük yaşlarda aşk zannettikleri adamların peşinde bir oraya bir buraya savrulan, kendi özgür iradesi olmayan,mutsuz kadınlar hızla artmaya başlıyor. Tabi bu çiftlerimizin sosyal medyalarına baksak, hala birbirlerine ne kadar aşık(mış) olduğunu görürüz kesin.

Üzülüyorum. 

Küçücük kadınların, yine küçücük adamların elinde oyuncak olmasını hazmedemiyorum.Ne uğruna kendilerinden bu kadar vazgeçiyorlar çok merak ediyorum. 

Birini sevmek, aşık olmak bu değil. Bu kadınlar adamlar onları kıskandığı ve kısıtladığı zaman sevildiklerini zannediyorlar. Yedikleri dayağa bile bir müddet sonra hata bendeydi galiba diyorlar. Özel zevkleri yok, arkadaşlıkları bile adamların onayında. Adam istediği yerde gezerken,kadın işte.

Hiç mi ders almıyoruz çevremizden? Buna benzer hikayeleri geçmişte çok görmedik mi? Onları kınarken, siz neden onlardan biri oldunuz? Kokmuyor musunuz?

Bu sabah kadının halinden memnun tavrı beni çok korkuttu. Gencecik bir kadının, bir adam tarafından sevgi adı altında fütursuzca kısıtlanması beni dehşete düşürdü.

Sanırım okullarda önce "sevgi"dersi verilmeli.
Çünkü biz sevgiyle, başka duyguları ayırt edemiyoruz. 



Sevgiyle kalın. 

DADA



Yorumlar

  1. İnsan iyi bir şey olsaydı dunyaya gönderilmezdi :) kadını erkeği yok bunun :)

    YanıtlaSil
  2. İki taraf da birbirine saygı duymadıkça ilişkiyi sürdürmek çok zor gerçekten. Şimdi ona güzel görünen şeyler yarın batmaya başlayacak, kavgalar çoğalacak. Mutsuz evliliktense hiç olmamasından yanayım, kimisi evlendi desinler diye evlenmeye çalışıyor resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şimdi ki nesilde böyle bir problem var :(

      Sil
  3. Haberlerde dinlediğim şiddet konularında, hep aynı soruyu soruyorum.. Bu kadın bile bile nasıl bu adamla evlenmiş.. Ve bu sorunun cevabını halen bulamıyorum.. Aşk ve sevgiye tamam ama içinde şiddet olan sevgi mi olur?? Çok tuhaf gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluktan kalan ve ailelerin asla veremediği sevgi eksikliği çok büyük bir sorun...

      Sil
  4. bizim ülkenin halleriiii :)

    YanıtlaSil
  5. elinize saglık harika bir anlatım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar