Kapadokya'nın Büyüsü

 

Merhabalar.

 

Gideceğimden bahsettiğim yere gittim,Kapadokya’ya. Ah nasıl güzel, nasıl şahane,nasıl inanılmaz bir coğrafya. Sonbaharın tüm renkleri bir arada.Bazı ağaçlar kızıl,bazıları sarı,bazıları yeşil…Renk cümbüşü. Gözlerinizi almanız mümkün değil. Baktıkça bakmak, içinde kaybolmak istiyorsunuz.





Benim üçüncü gidişimdi. İlki 2014 yılı idi, ikincisi 2016 yılı ve üçüncüsü de dün. Tekrar tekrar gitmeye doyamadığım ve her yönüne hayran olduğum muazzam bir şehir. Güzel atlar şehri diyorlar ama o konu da tam net bir bilgi yok.Peri bacaları benim için önemli olan kısmı. Yanardağın patlaması sonucu ortaya çıkan tüflerin rüzgar,yağmur ve erozyon ile şekil almış hali. Ve hala daha da şekil alıyor.Şapkalılar, şapkasızlar, kendilerine has şekilleri olanlar.






Rehberimizin söylediğine göre bu yapıların değişmesini gözlemlemeye, bir insan ömrü yetmezmiş. Yüz binlerce yıl içinde şekil değiştiriyorlarmış.Daha oluşmamış yavru ve birbirinden ayrılmamışlar mevcut. Ama onların oluşumunu bizler göremeyeceğiz maalesef. Yüz binlerce yıl sonra kim bilir nasıl bir hal alacaklar. Aslıda çok merak ediyorum.



Ve oranın yine inanılmaz yapıları olan yer altı şehirleri...Biz Derin kuyu yer altı şehrine gittik. Fakat ben daha önce içine girdiğim için, dışarıda oturup kahve ve gözleme keyfi yaptım. İlk gidişimde ise Kaymaklı yer altı şehrine girmiştim. Çok akıllıca inşa edilen yapılar.

Oradaki bacaların içlerini şu anda kullanıyorlar.Genellikle depo olarak kullanılıyormuş. Limon,muz gibi meyveleri koyup birkaç günde renk değiştirmelerini sağlıyorlarmış. Zaten içeride pek bir şeyin bozulması mümkün değil. Sıcaklık derecesi değişmiyormuş.

 

Kurulan şehirler ve şehrin kendi içinde kurulan düzeni göz dolduruyor. Babadan oğula geçen bir meslek olarak ise çömlekçilik meşhur. Aile mesleği olarak yapıyorlarmış. Bir  çömlek atölyesine gittik. Usta maharetli elleri ile  beş dakikada harika bir çömlek yaptı. Ama usta olmaları yıllarını alıyormuş. Harika işçilik ile bezenmiş seramikler tasarlamışlar. Bazılarının içine ay tozu koymuşlar. Karanlık ortamda ışıl ışıl parlıyor ve kendine hayran bırakıyor.

 

Onxy taş atölyesine gittik. Orada ise mermer gibi ama mermer olmayan onxy taşının çeşitlerinin nasıl işlendiğini öğrendik. Doğal taşlarının insan üzerindeki etkileri hakkında konuştuk. O taşlardan muhteşem takılar yapmışlar. Bende birkaç bir şey satın aldım. Elimde olsa bütün mağazayı satın alabilirdim.

 

Kiliseler çok çok eski zamanlardan kalma. Mağaralara resmettikleri şeylerin ise bu zamana kadar bozulmadan kalmasını insanın aklı almıyor. Hıristiyanlığa geçiş dönemin de ise saklanmak için çok akıllıca yerler.

 


Balona binmedim ama seyretmeye gittim. Onun için sabah beş buçukta sizi alıyorlar. Önce balonların şişirildiği yere götürüyorlar. O minnacık gözüken şey nasıl devasaymış anlatamam sizlere. Kaç bina alır içine. Ama nasıl muhteşem bir görüntü biliyor musunuz? Şiştikten sonra gazın verilmesi, o alevlerin çıkışı ve en son havalanışı. Göz yüzünde bir şölen. Gün doğumu ise yanında bonus.

 



Ihlara vadisine indik. 384 basamak inip-çıkmak bir hafta  geçmeyecek bacak ağrısı demektir. Doğası ve renklerin cümbüşü muhteşem. Hayran kaldığım inanılmaz yerlerden biri.




Hacı Bektaşi Veli müzesine gittik. Nedense orası beni tahmin ettiğimden de fazla etkiledi. Kapıda öğütlerinin yazılı olduğu bir tabela vardı. Okurken ne kadar kadim bir insanmış diye düşünmeden edemedim. İçeride onun ve onun gibi bir çok kişin türbesi mevcut. Çok güzel de bir Atatürk heykeli yapmışlar.Cumhuriyetin ilanından birkaç sene önce Alevilerin desteğini almak için oraya gitmiş. 600 yıllık bir yapı ve bence bir 600 yıl daha gider.

 

Yemekleri leziz. Bir testi kebabı yedim ki ömrümde yediğim en lezzetlisiydi.Mekanlarda çalışanlar çok saygılı ve yardımsever. Türk gecesine katıldık. Çok ama çok eğlendik. Halk oyunları ve oryantal gösterisi oldu. Bir ara bende sahnede hem döktürdüm hem de halay çektim.

 

Yalnız genel olarak şöyle bir problem var. Her şey inanılmaz pahalı. Zaten turistlere göre düzenlenmiş bütün işletmeler.Her şeyin fiyatı euro üzerinden. En ufak şey 100 euro. Kazancı düşünsenize. Eğer yerliyseniz 100 euro size 100 tl oluyor ama yine de çok pahalı. Yani bunu denetleyen yok mu anlayamıyorum. Balon turu 850 tl. Aşırı pahalı.




Turist oldukça fazla. Kalabalık, o yüzden mesafeye ve hijyene dikkat etmek oldukça önemli.

Ben en yakın arkadaşımla gittim.Birbirimizin huyunu suyunu yıllardır bildiğimiz için baya eğlendik. Yeni insanlarla tanışmak, değişik yerler keşfetmek, birlikte eğlenmek insana çok başka bir enerji katıyor. O bölgeye daha önce gitmeyenleriniz varsa ısrarla tavsiye ederim. En az bir kere ziyaret edilmesi  gereken mucize bir coğrafya.

 

Atladığım bir çok şey vardır muhakkak ama genel tablo bu şekildeydi. Keyifli, meraklı ve lezzetli bir geziydi.

 

Bu kadar dinlendikten sonra işe başlayacağım. Eminim ki ilk günler zorlanacağım ama olsun. Yeni yerlerin tekrar keşfedilecek olması düşüncesi beni heyecanlı ve azimli biri yapıyor.

Hayata asılmaya ve bırakmamaya devam.

 

Sevgiyle kalın.

 

DADA

Yorumlar

  1. Fiyatlar hariç dört dörtlük bir gezi olmuş 👏👏 Balonların olduğu fotoğraf tek kelime ile "mükemmel" 😍😍 İnsan bir haber verir, var mı gelmek isteyen diye 😅 Daha önce gitmedim ama şu an isteğim ve hevesim bir kat daha arttı 🙏 Harika bir yazı olmuş 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi bir gezginin sonbahar da kesinlikle gitmesi gerekir. Öyle güzel fotoğraflar çekersiniz ki... Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Çok sevdiğim bir yer. İlginç bir atmosferi var. :) Balona binmek isterim ama çok pahalı malesef. Fotoğraflar harika. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşırı pahalı,hani korkmasam da binmem. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Kapadokya çok güzel bir yer. Balona binememiştim. Rüzgar olduğu için uçuş yoktu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sıcakta ve rüzgarda olmuyormuş.

      Sil
  4. Eskiden İstanbul'a gelen yabancı misafirlerimizi eğer bizim için değerlilerse bir de kapadokya'ya götürürdük :) Ben de eşimle ilk tanıştığım zaman öyle yapmıştım ama eşim benden maceracı çıkmış, bir ufak motorsiklet kiralayıp heryeri tek başımıza gezmeye kalmıştı. O kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum Kapadokya'da :) Balon ya da tur değil de, acaba hâlâ kiralanıyor mu vespa tipi ufak motorsikletler merak ettim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ATV turları var. Bir saat kadar vadide gezdiriyorlar. Bireysel olarak da kiralanabilir. Aslında tek başına da keşfedilecek o kadar çok yerler var ki... Muazzam :)

      Sil
  5. Kesinlikle gitmeni tavsiye ederim. Doğası ve renkleri tam sana göre... Sonsuz bir hayranlık :)

    YanıtlaSil
  6. yemek fiyatları nasıl ki acaba? euro üzerinden mi ki :) en üstten 2. ve 3. fotilerdeki renkler süper valla, instaya da koymuştundu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemekler uygun,ortalama 50 tl canım. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  7. Dünya dışı bir yer gibi değil mi?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bende böyle düşünüyorum. :)

      Sil
  8. Kapadokya çok özel bir yer, keyifli bir gezi olmuş:)
    üniversite yıllarımda gitmiştim yeniden görmek istiyorum..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar