Kahve Tutkusu


Pinterest


Ben bir kahve bağımlısıyım. Öyle türk kahvesi falan değil. Bildiğin her türlü kahveyi içmeden duramıyorum. Tabi yıllar içinde evrimleşti kahve zevkim. En son sağlık sorunları da eklenince ( kaş, göz seğirmesi gibi) sabah bir kupa bardakta filtre kahve ve akşam da bir fincan türk kahvesine indirmeyi başardım. Dışarı çıktığım günleri saymıyorum ama. Arkadaşlarla cafeye vs gittiğimizde bu sayım 3-4 olabiliyor.

 

Sabah gözlerimi açtığımda kahve demleyecek ve içecek olmak bana müthiş zevk veriyor.Kahve bağımlılığının yanında bir de kahve kupası biriktirme, her gördüğüm değişik kupayı alma bağımlılığım da vardı. Annemin “Yeteeeeeerrr nereye koyacağız bunları” isyanından sonra vazgeçmek zorunda kaldım. Arada dayanamayıp aldıklarımı da “Kızlar almış anne ben almadım inan ki, hediye yahu” diye yutturmaya çalışıyorum. Tabi inanıyor mu yoksa inanıyormuş gibi mi yapıyor bilemiyorum.

 

Kısa dan hisse demem o ki kahve ve onunla ilgiler her türlü materyal vazgeçilmezimdir bu hayatta. 3 tane kahve makinem, bir tane çekirdek öğütücüm, 3 tane french presim ve bir tane de moka potum var.İlkini arkadaşlarım doğum günü hediyesi almıştı,”Tchibo Cafissimo”.

Bu makinemi çok seviyorum Tchibo'nun kapsülleri ile harika kahveler yapılabiliyor. Sütü de müthiş köpürtüyor.Daha çok espresso bazlı kahveler için kullanıyorum. İkincisi Korkmaz markasının filtre kahve makinesi. En az  beş yıl oldu alalı. Ama tık demedi daha.. Sürekli kullanıyorum. On fincana yakın kahve çıkıyor. Bütün ev onunla besleniyoruz. Bir de Fakir markasının Kaave’si var, onu da türk kahvesinde kullanıyorum. French presler acil durumlarda çok rahat oluyor.Kahve öğütücüm ise sevgili teyzemin çeyizinden, Bulgaristan’dan gelen bir makine.Kutusunda duruyordu,hiç açmamış yirmi beş yıldır. Bende yanında bahsedince direk bana verdi. Çekirdekleri çok güzel çekiyor. Geçen hafta ise ailemize yeni bir alet “moka pot “katıldı. Ne zamandır istiyordum bir türlü gaza gelip almamıştım, en sonunda sipariş ettim ve benim oldu. Onunla da ocak üstü kısık ateşte kahve demliyorsunuz. Daha yeni kullanmaya başladığım için dün kollarımı yaktım birazcık. Ama bugün çözdüm yöntemini, sağ salim demleyebildim. Kardeşime de denettim bayıldı lezzetine.Hele bir de kaliteli çekirdekleriniz varsa tadına doyum olmuyor inanın.Ben Colombia almıştım en son. Baya iyi çıktı. Yaşadığım şehirdeki yerel bir coffee shopdan alıyorum.Arada değiştirmeyi seviyorum.






Makinelerim ve kahvem 


Kahve festivallerini kaçırmazdım pandemiden önce. Sabahtan akşama kadar sınırsız kahve denemek, seminerlere katılmak, hediyeler, konserler… Ahhh ahhhh nerde kaldı o eski günler yahu.

 

Çok fazla şey okudum kahve ile ilgili. Kısa bir barista eğitimi bile almıştım. Kahve bir kültür, kahve bir zevk, kahve bir yaşam stili benim için. Kupalarım ise bazanın altında benimle uyuyorlar. İleride mutfağın bir köşesini kahve bölümü yapacağım.

 

Bu arada kahvenin bir çok yararı da var.Benim için şehir efsanesi olan “uyku kaçırma” durumu ise hiç olmadı. Bütün gün kupalarca kahve içip geceleri bebek gibi uyuduğum zamanlarda oldu. Kişiye göre değişiyor sanırım.Ama yinede her şeyi kararında tüketmek lazım, fazlası başka türlü zararlara yol açabilir.

 

Sütlü ve espresso bazlı kahveleri çok fazla sevmiyorum. Cappuccino, latte, mocha falan hepsi süt ve espresso ile yapılıyor. Bu kahveler bana ağır geliyor ve mideme dokunuyor. Çok nadir içmeyi tercih ediyorum.

 

Yazın ise filtre kahvenin soğuk demlenmiş hali olan cold brew içmeye bayılıyorum. Evde kavanoza bir gece önceden demleyip sonrasında buzla içiyorum.Şeker kullanmıyorum hiçbir kahvemde. Bence çay gibi kahvenin de aromasını bozuyor.

 

Kısacası kahvesiz yapamayanlardanım. İllaki içilecek o kahve. Merak ettiğim ve denemek istediğim birkaç deneme demleme tekniği daha var. Uygun bir zamanda onları da öğreneceğim. Tecrübe ettiklerimi buradan paylaşırım.

 

Sevgiyle.

 

Tüm kahve tutkunlarına.

 

 

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yeniden kahve festivallerine gitme imkanı bulabiliriz

      Sil
  2. Selam dada ben de kahveyi severim. Moka pot farklı benim için ilk önceitalyadan almıştım. Kahve ve aleti. Sonra iki tane daha aldım. Filmlerde içerler. İzler mutlu olurum. Yanında ev yapımı likörüm.mis gibi ev kahve kokar. Şu an limnçello ile içiyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, evde likör ve limonçelloyu bende denemek istiyorum. En kısa zamanda deneyeceğim :) Teşekkür ederim.

      Sil
  3. gidip bir kahve hazırlayayım kendime :) çok bağımlısı değilim (haftada 2-3 bardak ancak) ama kahve yapmayı seviyorum ben de. "pour over" denen türde bir pressim var, onu izlemek bile bir meditasyon sanki, tavsiye ederim (ama biraz yavaş damıttığından daha serin oluyor kahvesi). kahve bende inanılmaz uykusuzluk yapıyor ama cola ve çay hatta şekerli şeyler de yaptığı için benden kaynaklanan bir sorun biliyorum, bir de selüliti arttırıyor mu kahve tüketimi merak ettim, öyle olduğunu okudum ama küt diye sordum şimdi :))) uzmanı diye saçma sapan sorular....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Bahsettiğiniz presi hiç duymadım ama bakacağım. Aslında selülite iyi geliyor. Ama bu espresso bazlı sütlü ve kremalı kahveler fazla tüketilince selülit yapıyor. Her şeyin fazlası zararlı :) Teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  4. Tam bir kahve tutkunu olmuşsunuz:-)) İçmek bir yere kadar ama hazırlama işini evde yapmaya başladığınız anda itibaren sanırım bu iş tutkuya dönüşmeye başlıyor. Ki muhtemelen dışarı da çoğu yerde kahve içmekten keyif almazsınız artık:-) Çünkü çoğu yer tabiri caizse "yalandan" yapıyor kahve işini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru bir noktaya değindiniz. Bazen eziyet oluyor. Bir çok kere geri gönderdiğim ve tane tane tarif ettiğim olmuştur. İşe giderken termosuma doldurup gidiyorum :) Sevgiler.

      Sil
  5. Ne güzel bir yazı bu!:) Sabahları iki koca kupa filtre kahve içiyorum. Çok aslında ama vazgeçemediğim bir şey oldu benim için. Nadiren çarpıntı yaptığını inkar edemeyeceğim. Türk kahvesinin iki yudumda bitişi yüzünden onu tercih etmiyorum:) Farklı filtre kahveler deniyorum. Tek bir makinem var:) Kupa satın almak benim de hastalığım ama kendimi tutuyorum. Farklı ülkeden, şehirden muhakkak alıyorum ama. Görselleri silinmesin, kırılmasın vs. diye onları ara ara kullanıyorum:) Mutfakta bir raf yapıp dizdim hepsini. Ve kafeler... Kafelerde vakit geçirmeye de bayılıyorum. Salgından önce öyleydi daha doğrusu. Fakat dayanamadım, geçen gün bir kafe ziyareti yaptım. Erken saatte, az müşteri varken gittim:)
    Deneyimlerini ben de keyifle okurum. Kısacası yaşasın kahve kardeşliği!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kafelere gitmeye yavaştan başladım ama hala tedirginim. Aşı olsam biraz daha rahatlayacağım. Kahvesiz hayat düşünemiyorum. Sevgiler ve teşekkürler güzel yorumunuz için :)

      Sil
  6. tchibo kahvelerini ve diğer her şeyini çok seviyom yaa :) kahve ben de evet her gün 3 kupa ama her türlüsü kahvenin ama bol süt olmadan içemiyom, çok acı geliyo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı insanlar sütsüz içemiyorum. Bende pek sütle sevmiyorum. Ama yinede her türlüsü güzel be :) Sevgiler.

      Sil
  7. Buzlu kahveyi çok seviyorum, henüz geçiş yapmadım ama yaz boyu içerim. Kupanın yarısı kadar içiyorum, en fazla günde 2 kere. Çok seviyorum ama fazlası dokunuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzlu kahveler yaz aylarının vazgeçilmezi :) Sevgiler.

      Sil
  8. Çok sevindim beğenmene kahvedaşım :)))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar