Merhaba!


Merhaba 30.

Sen sadece bir sayı değilsin. Sen aslında benim olsam nasıl olur diye yıllarca hayalini kurduğum ansın.  Nerede olacağım, evli mi bekar mı, yurt dışında mı, burada mı, işim ne olacak, sağlıklı olacak mıyım, hayallerimin ne kadarını gerçekleştirmiş olacağım...

Şimdi geldi çattı işte. Ve ben son on yılımın nasıl bu kadar hızlı geçebildiğini anlamış değilim.

İlk işe başlarken  yirmili yaşlarda yani ,sormuşlardı " On yıl sonra kendinizi nerede görüyorsunuz?". Çok saçma gelmişti bana.Şimdi hatırlamıyorum ama cevap vermemişimdir diye düşünüyorum. 

"Nerede mi görüyorum. Immmmm size söyleyeyim bayım, on yıl sonra sen kendini nerede görüyorsun. O gerinerek oturduğun koltuk da devam edecek misin bakalım. Immm ben sana söyleyeyim dur. Hayır tabii ki. Senden daha yalaka ve işlerini istedikleri gibi hallettirecekleri bir ukala bulacaklardır elbet. Sende başka şirketlerin aynı koltuklarında yine aynı soruyu soracaksın kendinden aşağı gördüklerine. Ve senin yine kendinden aşağı gördüğün biri bibippp yaparak alacak  o koltuğu poponun altından. Ve sen belki oturacak bir sandalye bile bulamayacaksın. Ahaaaa anladın mı?" 

Ahhh keşke böyle söyleyebilseydim. Ama nasıl söyleyebilirdim ki.Bende bilmiyordum o zamanlar. Masum masum oturmuş karşısına, beni işe alsın diye sevimlilik yapıp, gözündeki ışıktan olumlu mu olumsuz mu onu anlamaya çalışıyordum.

İşte on yıl sonra masamın başında oturmuş nasılda bilmiş bilmiş yazıyorum değil mi? Ben bile bazen kendime şaşırıyorum. Ben nereden biliyorum bunları. Aslında bazı şeyleri bilmemek daha güzel. 

Yirmiden sonrası benim  için aşırı sosyal geçti. Arkadaş ve iş çevrem inanılmaz genişledi. Sevenim çok oldu ama nefret edenim de çok oldu. Biri birinden fazla diyemem. Çok eğlendim, hem de deli gibi. Çok yere seyahat ettim. Anı defterime güzel fotoğraflar kattım. Seyahatlerimden çok kaliteli,uzun dostluklar kazandım.

İşimde terfiler aldım hızla.Kendimi iş konusunda sağlam geliştirdim. Çok kıymetli insanlarla çalıştım. Şimdi çoğu bana dost, sırdaş. İş hayatının her türlü yüzünü de gördüm ama. Kirli hırslı, iki yüzlü, arkanı dönmek dursun, gözünün önünden ayıramayacağın küçük şeytancıklarla mücadele ettim. Aslında hala ediyorum.Bir iş sahibi olduğum sürece de devam edeceğim. Mesela bunu bu on yılda çok iyi anladım. Bitmiyor asla, sonu gelmiyor.Kötüyle , kötü nasıl olunur diye empati bile yaptım yine de anlayamadım o pinpon topu kadar olan beyinlerinde o kadar hinlik nasıl barınabiliyor. Sorsan ikiyle ikiyle toplayamayacak insanlar, söz kendi çıkarlarına gelince şeytanlıkta master yaparlar.

Bazı uzun soluklu dostluklarım vardı bir anda bitti. Bittiğine üzüldüm ama pişman da olmadım. Bazen bitmesi geride kalanı iyi hatırlamak adına daha hayırlı oluyor.Ama müthiş de dostlar kazandım. Bir kaybettiysem onda kazandım gibi bir şey oldu. Dostluk adında çok fazla şey öğrendim mesela. Aslında aradaki mesafelerin ne kadar güçlendirdiğini, devamlı görüşmenin de işin tadını bozduğunu anladım. 

Hiçbir şeye şaşırmamayı öğrendim. Hayat bu herkes her şeyi yapabiliri beynime ve kalbime koca harflerle kazıdım. Beklentiye girmemeyi öğrendim. Aslında bunu da çok taze tecrübe ettim. Kendinden bekle neyi bekliyorsan. Kimse sen değil ve kimse seni senin sevdiğin kadar sevmeyecek, önemsemeyecek.Sana verebileceğinin en iyisini sen verebilirsin.

Aşık oldum belkide öyle sandım onu hala tam çözebilmiş değilim. Ama çok sevdim, çok mutlu oldum. Bir o kadar da çok sevildim. Ama çok da mutsuz oldum. Kimi acıtarak,kimi ise okşayarak geçti gitti. Çok şey öğrendim onlardan. Göz nasıl önünde olanı görmez , nasıl duygu felci olunur hepsini bizzat kanayarak tecrübe ettim.

Yoga yaptım, meditasyona başladım. Çokça okudum, öğrenmeye çalıştım. Festivallere, turlara katıldım. Kendimi ben buyum diyebilmek için eğitmeye çalıştım.

Yol devam ediyor. Yolda olmak güzel. Derdini kederini güzelini mutlusunu kollarımın altına aldım yürümeye çalışıyorum işte. 

Bir blog açtım. Burada da çok güzel ve kaliteli insanlarla tanıştım. Yazı nasıl yazılır öğrenmeye başladım. İçimi döktüğüm bir anı defterim olsun istedim.Çok da sevdim. En büyük hayallerim arasında güzel bir kitap yazmak var. Burayı da onun için çok seviyorum.

Çok fazla hayalim var aslında. Bazılarının gerçekleşebilmesi için pandeminin bitmesi gerekiyor.Bu sene sağlığında önemine varmış olduk aslında. Benim kendime dair hastalıklarımı da öğrendiğim bir yıl oldu. Bir fıtık ve bir auralı migren sahibi oldum. Onlarla da nasıl yaşanır öğrenmeye çalışıyorum. 

Dediğim gibi umutlarım ve hayallerim var gelecek yaşlarımdan. Cebimde çok güzel tecrübeler ve yanımda harika insanlar var. Birlikte akıyoruz, birlikte büyüyoruz.

İyi ki varım, iyi ki varlar, iyi ki hep var olacaklar...




Yorumlar

  1. maşallah sana hadi hadi iyisin varsıın :)

    YanıtlaSil
  2. O zaman doğum günün bugün. 3olu yaşların sana iyilik sağlık huzur dolu yeni yaşlar getirsin.
    Bende 30lardayım. Evlendim çocuk sahibi oldum bu süreçte. Daha bissürü de şey.
    Ama o kendin için yap dediğin noktalara daha çok dikkat etmem gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kendimiz için yapmaya bir başlasak her şeyi... Ahhhh...

      Sil
  3. Sevdiklerin ile birlikte sağlıkla mutlulukla nice yıllara

    YanıtlaSil
  4. Nice güzel yıllar olsun çok güzel yazmışsın ❤️

    YanıtlaSil
  5. Şahane bir metin :) İşte bu bir "değer" ve maalesef az rastlanıyor. Yaşanmış onca anın sonrasında bir özüt gibi. Ben okuduğum için mutlu oldum, bence sen de (muhtemelen bir kere daha) bunları yazabildiğin için çok mutlu olmalısın :) İyi ki paylaşan bir insansın. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  6. Bir kaç gün geç kalmış olsam da doğum gününüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  7. Otuzlu yaşlar güzeldir:) Nice mutlu yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. İnsan kaynaklarına da giydirmişsin bir güzel :) 10 yıldır aynı şirkette devam ediyorsan hoş bir şey. İnsan her sene bir yaş eksiltiyor hayatında. Yaş da değil aslında o. Benim için bir sayı, rakam. Klavyenin tuşlarında ki sayılar dışında bir şey değil. Nice mutlu senelere dadasu. Yeni yaşında bolca sağlık, bolca huzur ve bolca miktar seyahatler.

    YanıtlaSil
  9. Yaa ne güzel yazmışsınız. “ kanayarak tecrübe ettim.” buraya kalbimi bıraktım. Ben de 25 yaşındayım bazen kendime “5 yıl sonra ne olacak acaba?” Diye düşünüp duruyorum. Bazen iyi bir şey gibi olsa da gelecek kaygısı vermeye başladı. Ne güzel vaktinizi çok güzel değerlendirmişsiniz, gezmişsiniz, işinizi düzene sokmuşsunuz. Geriye dönüp bakınca dolu dolu görmek çok güzel bir his olsa gerek. Umarım 5 yıl sonra ben de böyle arkama bakabilirim❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yazma serüveniniz varsa, kesinlikle dolu dolu bir yıl olacak eminim :)

      Sil
  10. Ne kadar güzel yazmışsınız... 20 bile değilim ama yazınızı okuduğumda "Maşallah ne güzel geçirmiş hayatını." dedim. Maşallah size :) Seyahat etmiş güzel dostluklar edinmiş,kendime ne kalabilirim diye uğraşmışsınız. İnşallah bende kendim için yaptıklarımı kendi gözlerim önüne serip "bak sen bunları yapabildin" derim. 10 Kasım 2020 de yazmışsınız ama ben şimdi görebildim olsun yine de Nice mutlu yıllara. Geçmiş doğum gününüz mutlu,kutlu olsun. 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, inanıyorum ki en güzelleri sizin olacak :)

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar