Bu Son Olmalı

 


Okul yıllarımdı yanlış hatırlamıyorsam. Bir sohbetin içinde "Şöyle bir bayan ile tanıştım" diye cümleye başlamıştım. Arkadaşlarımdan biri "Bayan diye bir kelime kullanma bence, kadın diye bahset. İki cins vardır biri erkek diğeri kadın. Başka kelimeler kullanmaya gerek yok" demişti. O zaman çok da üstünde durmasam da sonrasında ne demek istediğini anlayıp, dilimi değiştirmiştim. Gündelik hayatta kelimelere çok takılmıyorum, ama artık  KADIN kelimesini üstüne basa basa vurguluyorum. Çünkü ufak değişimler ile başlayacak büyük dönüşüm. Ve ben yılmadan usanmadan kadın kadın kadın diye haykıracağım.

Gördüğüm haberler tüylerimi diken diken ediyor. Gerçekten iki cins insan var ve birini, yani kadınları sığdıramıyorsunuz bu dünyaya. Ne yapıyor ne ediyor, ya taciz ediyor, ya tecavüz ediyor yada katlediyorsunuz. Katlederken de bunu en vahşice nasıl yaparım diye planlar yapıp, onu uyguluyorsunuz. Canavarlığa çalıştıracağınız kafayı, insan olmaya çalıştıramıyorsunuz. Aslında sizin gibilerin bırak bu dünyada, galakside de yeri olmamalı!

Sokak ortasında hem de insanların içinde korkmadan saldırıp, öpmeye çalışıyorsunuz. Dudaklarınız kopsun diliyorum. Bu korkuyu yaşattığınız kadının yanı sıra ülkede yaşayan tüm kadınlara travmalar yaşatıyorsunuz. 

Ve siz fırsatçı satıcılar. Biber gazına anında %500 zam yapıyorsunuz. Size de bin kere yazıklar olsun!

Hangi biriyle, nasıl bir sıralama ile mücadele edeceğiz. Kendimizi, çocuğumuzu, kardeşimizi nasıl koruyacağız veyahut nasıl geliştireceğiz. İsterseniz biz çıkalım topluca ülkeden, siz kalın burada hemcinsleriniz ile. Kapıyı da usulca kapatırız. Yayılmayın başka yere diye de kilitleriz belki ha. 

Nasıl fikir?

Boşanmak yok, ayrılmak yok, giyinmek yok, kahkaha atmak yok, gezmek yok, bakmak yok, yürümek yok, koşmak hiç yok, okumak yok, izlemek yok, dinlemek yok, susmak yok susmak!

Kuzenimin ilk okula giden bir kızı var. Her gördüğümde uyarıyorum ama her gördüğümde. Yeri geliyor arıyorum, uyarıyorum. O kadar sevecen bir çocuk ki. Ben o çocuğa sevme diyorum resmen, gülme diyorum, inanma diyorum. Bak diyorum Narin'i duydun mu diyorum. Bulamadılar hala onu diyorum. Sakın yardım isteyene de, yardım etme bak kuzum diyorum. Tek başına şu kadar mesafe uzağa gitmeyeceksin diyorum. Yolda görüyorum bakkala gidiyor, korkudan peşine takılıyorum gel beraber gidelim diyorum. Ben onu bu manyaklardan koruyacağım diye belki de özgüvensiz yapıyorum. Bir haber görüyorum aklıma o geliyor. Ahh diyorum bizim ki de çok seviyor insanları ahhh diyorum ah!

Sabah arkadaşımla yazışıyorum, diyorum ki bakmak-görmek-duymak istemiyorum. 

Biz bunlarla mücadele ederken, kadın erkek eşit ücret alsın, eşit işe eşit ücret hakkı olmalı mı diyeceğiz. Ne zaman, hangi ara? 

 Her alanda eşit olmalıyız demeye sıra gelmiyor, gelemiyor maalesef.

O kadar öfkeliyim ki, İyisi de var aman diye ayrım yapamayacağım artık. İyilerde kalksın ayağa o zaman. Susmasınlar, onlarda çıksın sokağa. Hatta sadece onlar çıksın. Yeter artık desin. İşlerine geldiğinde masaya vurdukları yumruklarını, kadına şiddete hayır, eşitiz ulan diye de vursunlar. Buyurun bekliyoruz.

Kayıplarımız için derinden üzgünüm ve kızgınım ama sadece bu...

 Bu son olsun bu son!

Dada


Yorumlar

  1. Pof yine birşeyler olmuş galiba bugünlerde bloglar çok tepkili ve moralsiz.. Ben ruh sağlığımı korumak adına takip etmiyorum çünkü elimden gelen bir şey değil. Kendi küçük dünyalarımıza kapanmak bir çözüm ama sürdürülebilir değil.. Bilemiyorum.. Korku kültürüne yenilmemek önemli ama ufacık çocukları korkutmadan nasıl eğiteceğiz o da karışık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar