Rosalıe Blum Serisi

 

Bulduğum kozalakları eve getirmezsem olmaz ve en güzel kokan mumlarım :)


Hangi blogda olduğunu hatırlamıyorum ama bir yazıda görmüştüm ve heves etmiştim Rosalie Blum'a. Birkaç kitapçı ziyaretinde sormuş, bulamamıştım. Bir gün yine  kitapların arasında gezinirken, umutsuz bir şekilde sormuştum ve "var sanırım, bir bakayım yanıtını" almıştım. Ben bir kitap zannederken 3 tane çizgi romanla karşılaşınca da baya şaşırmıştım. Sayfaları karıştırmaya başlayınca ise elimden bırakamadım.İlk önce birinci kitabını aldım, sararsa devam ederim dedim. İki hafta önce, bir pazar sabahı bir saatte bitirince aynı yerden gidip 2. ve 3. serisini de aldım. 




Çizgi romanımız üç bölümden oluşuyor. Keyifli vakit geçirmek ve göz zevki yaşamak isteyenler tercih edebilir. 30 yaşında bekar bir kuaför olan Vincent'in hikayesine öncelikle tanık oluyorsunuz. Vincent yaşlı annesiyle aynı apartmanda yaşayan pek de mutlu olmayan bir adam. Annesi ise kuklaları konuşturan, çok enteresan ama oğluna fazlaca baskı uygulayan yaşlı bir kadın. Vincent bir gün alışveriş yapmak için gittiği bakkalda, aslında tanımadığı ama tanıdığını hissettiği Rosalie ile karşılaşır. Sıkıcı hayatına heyecan katmak için ise bu hissin peşine düşerek kadını an be an takip etmeye başlar. Takip ettiği anlaşılmasın diye de kılık değiştirmeyi ihmal etmez. Takip öyle takıntılı hale gelir ki bir akşam kendini Rosalie'nin çöplerini karıştırırken bulur. Çöpten bulduğu atıklardan yola çıkarak da neleri sever-sevmez analiz eder. Baya mantıklı bir yöntem aslında.(lol) Rosalie ile bara gider,koroya gider, sinemaya gider. Rosalie'nin zevkleri zamanla Vincent'inde hoşuna gitmeye başlar. Fakat atladığı bir şey vardır. Rosalie aslında onu fark etmiştir, fakat hiçbir şey yapmamıştır. Sıkıcı hayatında birinin onu takip etmesi ve harekete geçmemesi onu da meraklandırır. Bu merakına dayanmayıp, yeğeni Aude'den, Vincent'i takip etmesini ister. Ciddi bir takip konvoyu böylelikle başlamış olur. Aude'nin de sıkıcı hayatına bu heyecan iyi gelmiştir. Aude ve iki arkadaşı bu işi dedektiflik boyutunda yürütürler. Rosalie en sonunda bir fikir bulup Vincent'i kendi oyunuyla vurmaya karar verir ve kuaför salonunda randevu alır. Vincent ne yapacağını bilemez bir halde panik olur ve takibi bırakır. Takibi bırakması Rosalie ve Aude'nin hoşuna gitmez ve ona her şeyi anlatıp, gerçeği de öğrenmeye karar verirler. Vincent'i bir etkinliğe davet edip, hep birlikte arkadaş olurlar. Aude, Vincent'i takip ederken ondan etkilenmiştir. Vincent'te zamanla Aude'den hoşlanır ve bir noel gecesi birlikte olurlar. Fakat merak edilen başka bir soru vardır. Vincent neden Rosalie'yi tanıdığını hissetmiştir. Bu olaya 3. cildin en sonundan hikaye bittikten sonra yer veriyorlar. Ben bu detayı da sevdim. Hikayenin içinde boğmuyorlar kim kim diye. Onu da anlatmayayım :) Okursanız eğer, oraya da ayrı şaşırıp, seveceksiniz. 

Bu serinin filmi de var.  Rosalie Film . İzlemek isterseniz tık tık .






Ben çizimleri çok sevdim. Annesinin kuklalı çizimleri, rüyalardaki hayali çizimlere bayıldım. Zaten okurken uzun uzun çizimlere dalıp gidiyor insan. Renkler ve tarzın uyumu çok başarılı. Ayrıca serinin ilk cildi Angouleme Çizgi Roman Festivalinde ödül kazanmış.


Severseniz kitaplar Baobab Yayınlarından yayınlanmış. Yazar ve çizerin ismi;Camille Jourdy.,

Okuyacak olanlara şimdiden keyifli okumalar.


Dada

Yorumlar

  1. ayyyy saoool yaaa filmi de kitabı da bilmiyordum oleeeey :)

    YanıtlaSil
  2. Bu takip oyunu korkunç aslındaa ama çizgi roman çok ilgimi çekti. Ben de bir blogda görmüştüm sanırım, ismi yabancı gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen seneden sonra sanırım bu kitabın önüme düşmesi beni hiç şaşırtmadı. Bazı şeyler tesadüf değil :)

      Sil
  3. İlk kez duydum bakayım buralarda var mı😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir tek Penguen Kitapevinde buldum :)

      Sil
  4. Çok ama pek çok hoşuma gitti :)
    Okurken resimlere bakması blogdan bile keyif verdi. Mutlaka edineceğim, umarım bulurum. Teşekkürler paylaştığın için. Şimdi filme bakmaya gidiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Penguen Kitapevine bakabilirsiniz :) Keyifli izlemeler 💕

      Sil
  5. Çizimler harika görünüyor. Bende merak ettim doğrusu. 😊

    YanıtlaSil
  6. Çizgi romanın çizimleri çok güzel:)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzelmiş hakikaten. Bilmiyordum, öğrenmiş oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Sezer bu arada:) Laptopum değişti, hesaplarımda bir karmaşa var. Çözmeye çalışıyorum:)

      Sil
    2. Bende çok beğendim :) Kolay gelsin :) Çok sevgiler.

      Sil
  8. Çizimler çok tatlı görünüyor, mutlaka bakacağım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar