ŞEHİR VE KADIN (4)

 


Kadınlar bir araya geldiklerinde nelerden konuşurlar? (grup olarak)

Aslında hepimizin çok farklı konulardan konuştuğunu zannetmiyorum. İlk olarak gündemimiz neyse onu kesinlikle derinlemesine paylaşıyoruzdur. Hatta tüm konuyu masaya yatırıp, en ince ayrıntısına kadar bir cerrah edası ile inceleyip, sonra da bir müfettiş gibi sonuca varmaya çalışıyoruzdur. Bizdeki bu en ufacık detayları yorumlama, bir sonuca bağlama yetisine hayranım. Asla bir şey gözümüzden kaçmıyor. Belki fark etmemiş gibi yapıyoruz ama kesinlikle görüyoruz. 

Hele bir de evde buluşulmuşsa en rahat oturuş ve en özgür kahkahalarımızla sohbetimize doyum olmuyor. Çaylar, kahveler eşliğinde bol kalorili, muazzam bir ortam oluşuyor.

Herkes günlük telaşlarından, koşturmalarından varsa çocuklarından bahsediyor. Evli olanlar eşleri ve aileleri hakkında konuşurken, bekarlar sevgililerinden ve iyi kötü yaşananlardan bahsediyor. İlişkiler irdeleniyor. Yaşananlara hızlıca bir özet geçilip, resmen yapılacaklar listesi çıkarılıyor.

Yapılan alışverişler, moda olan her şeyden yerine ve kişilerinde zevkine göre bahsediliyor. Mağazalar öneriliyor, alışveriş sitelerinden linkler paylaşılıyor. Evdeyseniz, indirimden aldıklarınız bile bir bir gösteriliyor. Eeee tavsiyeyi, sergilemekte lazım. (lol)

Ortamda bir de fal bakan birisi varsa, değmeyin keyfine. Fincanlar sırası ile ters çevriliyor. Herkes merakla fal sırasını bekliyor. Mevzu inanmak değil, mevzu rahatlamak, mevzu muhabbet. Keyifli kahkahalı, şekillere olmadık anlamlar yüklemeye çalışmalı anlar deneyimleniyor.

İşler güçler tabii konuşuluyor. Ama bu ortamlarda, bunu minimuma indirmek gerekiyor. Kırk yılda bir araya gelmişsin. En gizli mevzular, en biriken duygular paylaşılmalı. Durumlar asla sırası bozulmadan anlatılmalı. Bilgi alışverişinin hakkı verilmeli.

Film ve dizi önerileri yapılıyor kesinlikle. Kim neye bayıldıysa, muhakkak izlemelisin diye listesine ekletiyor. Kitaplar tavsiye ediliyor, hatta ödünç veriliyor. Geri alırım bak ama haaa diye tembihlemek unutulmuyor. Ben düşkünüm kitaplarıma. Birisine okumak için verdiysem, kesinlikle geri almam gerekir. Çünkü ben altlarını çizerek, bazı yerlerine notlar alarak okuyorum. Sonrasında dönüp bakıyorum, neler dikkatimi çekmiş diye. Bu sebeple o kitaplar kesinlikle geri gelmeli. Diyorum ama gelmeyen ve benim bile kime ne verdiğimi unuttuğum dolu kitabım var. Kürk Mantolu Madonna'yı vermiştim birine, yıllar önce. Sonra kendisi aniden ortadan kaybolmuştu ve o kitaba çok güzel notlar almıştım. Ahhh acısı dün gibi :)))

Aslında bu buluşmalarda içinde ne varsa ve sende kendini güvende hissediyorsan her şeyini paylaşabiliyorsun. Bedava terapi gibi gerçekten. O ortamın verdiği motivasyonu bence kimse veremez. Saatlerin nasıl geçtiğini anlamazsın, aaa bir bakmışsın zaman pırrr uçmuş. Acında, tatlında bir leğende yumrulur herkes içine bir tutam ekler ve sana  muazzam bir tatlı çıkar. Sende afiyetle günlerce yersin.

Hatta öyle olur ki ne konuşmuştuk biz ya diye unutursun bile. Çünkü an, o kadar önemlidir ki. Sadece paylaşmak vardır, kaydetmek aklına bile gelmez. 

Bir dahaki buluşma planı yapılır. Konser takvimi denk getirilmeye çalışılır. Örnek; dün bir saat site site dolaştık .(lol)Bizler için plan önemlidir. Plansız asla. Seyahat planları da yapılır tabi. Lokasyon analizi yapılır. Nasıl gidilir, nerede kalınır? Ne yenir? Bunlarda çok önemli mevzular. :)

Şöyle bir baktım da yazıya. Her şey yapıyormuşuz yahu. Ne güzel ama değil mi? 

Ben ev buluşmalarını da çok severim. Bizler lisedeyken evlerde her hafta sonu buluşurduk. Çünkü gidecek cafe vs yoktu. Pastane vardı, onlarda bize göre değildi. Sanırım oradan bir his kalmış bende. Mesela herkesi kahvaltıya çağırırım. Nedense kahvaltının ve onun sohbetinin yeri başka oluyor. Evde değilsek de dışarıda da kahvaltı etmektir önerim her zaman. 

Kadınlar her şeyi konuşuyormuş aslında değil mi? Hem de her şeyi :) Tabii genellemek doğru olmaz. Bu tip ortamları sevmeyenler, haz etmeyenler olabilir. Ama şehirde kadına bir kaçış, bir mola lazım. En güzel molada doyumsuz sohbetler ile bir araya gelmek, anı yaşamak şarj olmak.

O zaman nice şarj olmalı, bol neşeli anlara.


Dada

Yorumlar

  1. Gizem🥰🥰15 Ekim 2023 17:16

    Harikasın 😘😘😘

    YanıtlaSil
  2. Kadınlar toplanmışken acaba erkekler de ohhh be, diyor olabilirler mi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olamaz mı,olabilir :)

      Sil
    2. Hahahah kesin diyorlardır ve kulakları bolca çınlıyordur :)

      Sil
  3. Yine yine yine harikasınnnnn canım arkadaşım kalemine yüreğine sağlık 🥰🥰🥰🥰👌👌👌

    YanıtlaSil
  4. Harikasın, kadınlar arası mola hele ki dediğin gibi evde toplanmaysa ah tadından yenmez 🩷

    YanıtlaSil
  5. Çok tatlııı.. Ben pek 3-4-5+ kişilik arkadaşlıkları beceremiyorum 1'e 1 daha rahat ediyorum, sohbeti takip edemiyorum yoksa.. Dolayısıyla böyle 4-5 kadın hiç toplandık mı diye düşündüm ve ı-ıh.. Birkaç defa blog arkadaşlarımla öyle toplanmıştık çok tatlıydı ama kendi yakın arkadaşlarım hep birbirinden uzak, en çok 3 kişi toplanmışımdır sanırım üniversiteden bu yana :))) 25 senedir. Tuhaf mı bilemedim şimdi bak :))) Kalabalık toplantılar maalesef zor oluyor benim için çünkü herkesle eşit ve samimi ilgilenmek istiyorum ve bu çok yorucu. Kendim de bir grup içinde herkesle konuşmak isterim, hani masada toplanıp anca iki yanındakilerle konuştuğun toplantılar vardır ya, hiç sevmem.. En güzeli ev dediğin gibi, yayıl koltuğa bir de sağdan soldan dinlenme riski yok oooh aç açıl... Kahvaltının değil ama kahvaltıda dostlarla buluşmanın kesinlikle mutlulukla ilgisi var haklısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o konuda çok haklısın. Bazen kimi dinleyeceğini şaşırıyor insan :) Ama bir arada olma hali ve doyumsuz kahkahalar o kadar rahatlatıyor ki anlatamam :)

      Sil
  6. Keyifli anlatımıyla, doğru bir yazıydı. :) @>------

    YanıtlaSil
  7. Bizim sohbet içeriklerimiz gruplara göre değişiyor. Misalen İngiliz Merve ile her telden konuşabilirken, etkinlik kankam Merve ile alışveriş, gündemde hangi sanatsal etkinlikler var, nereye ne yemeğe gitsek gibi konularda kalıyoruz hep. İlkokuldan yakın iki arkadaşımla neredeyse her hafta biraraya geliriz; onlarla gündelik olarak olan olayları üzerine kitapları, filmleri konuşuruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesle tekilde farklı muhabbetler sarıyor aslında :) Ama grup olunca, her şey kakara kikiri :)

      Sil
  8. nerde ne yenir, nerde gezilir, nerde ihraç fazlası var hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama, tüm bilgi alışverişleri ve aktüel :)

      Sil
  9. 🤣🤣🤣bundan daha samimi ve içten anlatılamazdı.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar