Şehir ve Kadın (3)

 

Kız kardeşlerimle birbirimize zilyon kere göndermişizdir. (Gelecekte biz)


Biraz aradan sonra serime devam ediyorum. Kız kardeşlik bağlarından bahsedeceğim bu yazımda ama kan bağımız olmayan kız kardeşlerimizden. Son zamanlarda bol bol kız kardeşlerimle vakit geçirdiğim için onlara olan sevgimde arttı zannediyorum.


Her kadının hayatında "iyi ki seni tanıdım sen benim kız kardeşimsin" dediği insanlar olmuştur. Bunun tam tersi de olmuştur "lanet olsun nereden seni tanıdım, herkes yoluna" dediği insanlarda olmuştur. İkisi de şart tabi. Ama iyi ki tanıdım deyip böyle canınıza can olanlar var ki... Ahh bir çok şeye değişilemezler. Sana güvenirler. Öyle bir güvendir ki bu ne olursa olsun yanında olacaklarını bilirsin. Sanan inanırlar ve bu öyle bir inançtır ki hiçbir kuvvet sarsamaz. Seni yargılamazlar, doğrularına ve hayatına sonuna kadar saygı duyarlar. Senin yanında olurlar. Şartlar ne olursa olsun asla yanında olmaktan vazgeçmezler, daima beraberiz derler. Eğer bu tanımlamalara sahip kız kardeşleriniz varsa çok şanslısınız arkadaşlarım. Her türlü mücadelenin içinden onların elleri ile mükemmel bir şekilde çıkarsınız. Hatta sonra da ne yaşadık be diye partilersiniz. 

Bazı kardeşlikler çocukluktan gelir bazıları ise okul sıralarından ve bazıları ise iş hayatından. Hepsinin değeri ve yeri ve farklıdır. Ama kadınlar için lise sıralarından gelen kız kardeşlik apayrıdır. Okul maceraları ve güzellikleri sizi koparılamaz bir bağ ile kenetler. Sözler verilir, kardeşlik ilan edilir. İlelebet diye yola koyulur. 

İş hayatında ise durumlar biraz değişir. Ne olursa olsun görünmez bir rekabet vardır. O yarışı elinin tersi ile itip, birbirlerini destekleyenler de en sıkı bağlarla ilan ederler kardeşliklerini. Desteklemek, yardım etmek, hainliklere karşı korumak, dedikoduya dur demek onların görevidir. 

Kalıcı bağlar nasıl oluşuyor biliyor musunuz? Kız kardeşiniz ne olursa olsun sizi savunmaya ve korumaya başladığı anda. Bir de, bir şeyi ilk kez denediğinizde (tat-koku-duygu vs) ona anlatmak için heyecanlanıyorsanız tamamdır.

Erkek egemen sektörlerin içinde daha sıkı bağlar vardır. Çünkü ne yazık ki egemenliklerini devam ettirmek isteyen erkekler ilk önce bu bağları yıkmak için saldırırlar. Başaramazlar, başaramadıkça daha da tökezlerler. Tökezlesinler. 

Gözyaşlarınızı saklayamadığınız kişi kardeşinizdir. Ama yanında ağlayamıyorsanız, zayıf görür beni diye düşünüyorsanız işte o sizin kardeşiniz değildir. Kıskançlık yoktur, haset barınamaz. Hep destek tam destek vardır.

Yeri geldiğinde "bence yanlış ama seni seviyorum ve yanındayım" diye açıkça fikirlerini belirtirler ve asla şüpheye düşmezler-düşürmezler. 

Sessizliğinizin sebebini bilmeseler de hissederler. Beklerler uzunca. Sen rahat et, sen karar ver konuşmaya isterler. Zorlamazlar, sabırlıdırlar. Senden ses çıkmazsa "bir şey var hissediyorum, sen karar verince konuşalım" diye fısıldarlar. 


Çoğu kadın aynı süreçlerden farklı kişiler ile geçiyor. Acı-sevinç-keder-mutluluk kalbimizden yakalıyor bizleri. Kalbinden hareket eden biz kadınlar kalpten bağlı olduğumuz kardeşlerimizi her zaman hissediyoruz. 

Hastalandığında başında bekleyen, ateşini düşürmek için seni sürekli ıslak bezler ile nemlendiren onlar, çok sarhoş olduğunda istifra ederken iğrenmeden, yanından ayrılmayıp saçlarını toplayan onlar, midene iyi gelsin diye nane-limon kaynatan onlar, en güzel gününde seninle birlikte olmak için ilk yola çıkan onlar, zıplaya zıplaya dans ederken firikik verme diye kendi eğlencesinden feragat edip elbiseni düzelten onlar..... Offf milyon tane sayabilirim.

Bazı kardeşler için kan bağı gerekmiyor işin aslı. Kalbi kalbine denk gelen tüm kadınlar kendilerine harika kız kardeşler var edebiliyor. Çünkü kadının kadına yaptığı kötülüğe karşı diyoruz ya her zaman, yine kadını koruyan kız kardeşler var işte iyi ki. Sektör olur,sosyal çevre olur... Her yerde koruyucu meleklere sahibiz. Şehirli kadın ise, çalışma hayatının içinde çok daha zor tecrübeler yaşayabiliyor. Ama kanatsız melek kardeşleri varsa, asla endişe etmesin, asla!

Seviyorum sizi kız kardeşlerim. 

Not:Buse'cik alınmasın o benim tontik yanaklı prensesim.


Yorumlar

  1. İnsanların çevresinde böyle insanların olması ne güzel :) Benim en yakın arkadaşım yurt dışında ve ben çok seçici bir insanım maalesef. Şu anlık en yakın arkadaşım kendi erkek arkadaşım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lisede benimde kardeşim dediğim erkek arkadaşlarım oldu. Ama sonrasında kopuş yaşandı... Ha ama hala o saf duygularla seviyorum onları orası ayrı :)

      Sil
  2. Ya evet şahane bir yazı yazmışsın, ben hep bunu doğal sanıyordum biliyor musun :) Çünkü böyle bir kız kardeşi 8 yaşımda bulmuştum, herkesi öyle sanıyordum. Bazı insanlar çok mesafeliler, hiç anlamıyorum neden böyle korkuyorlar kendilerini açmaktan, evet kırılabilirsin ama o zaman da öğrenir ve yoluna daha güçlü devam edersin.. Korka korka hiçbir deneyim edinemeden, hiç köpek gibi sevemeden, hiç ağız dolusu kızamadan, hiç böyle hönküre hönküre ağlayamadan falan ölüp gidenler var yahu, yazık vallahi yazık... Ruh bakiresi bu insanlar :)))) Yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruh bakiresi harika bir tanım.Ve bu ruhu bakire olanlar sıkı bağları asla anlayamayıp,yadırgıyoralar...

      Sil
  3. Lise sıralarında gelen kardeşlik erkekler için de çok kıymetlidir! Biz de seviyoruz sizleri kızkardeşlerimiz, rahat olun, erkekler dünyasındaki durum da sizinkinden pek farklı değil! Önemli olan cinsiyetlerimizden bağımsız olarak doğru arkadaşı seçip onlarla güven içinde neşelerimizi, acılarımızı, mutluluklarımızı, dertlerimizi paylaşırken, iyiler hanesinde olmayanlara da mesafe koymayı öğrenmemiz. Bir de sevdiğim bir söz ki bu genele yönelik değildir, kastı kötülerdir: Sırrımızı kendimiz bile saklayamazken başkalarının saklamasını nasıl bekleriz! O nedenle olumsuz yaşanmışlıklardan ders çıkarıp, tutumlarımızı her seferinde yeniden ayarlayarak çoğu zaman deneyip yanılarak hayata tutunacak, keyiflerimizden asla vazgeçmeyecek, bu yolla da gelişeceğiz. Korkmamalıyız bu yürüyüşten, çünkü emin olun yazımın boyundan bile kısa zaman sonra halloluyor sorunlar ve siz de hızla gelişiyor ve güçleniyorsunuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın. Sizinki de erkek kardeşlik olsun o zaman :) Hızla değişiyor ve yeni gelen nesil bunun çok güzel örneği aslında:)

      Sil
  4. Güzel bir yazı olmuş. Hak veriyorum. Ama mesela bazen kardeşim dediklerinin de gerçek yüzü on sene sonra ortaya çıkabiliyor. Yalnızca şu yaşımda şunu fark ettim ki artık sürekli yanımda olsunlar istemiyorum. Yalnızlığıma daha çok kaçmaya başladım. Eskiden yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmezdi, hadi görüşemedik illal konuşur haberleşirdik. Şimdi sadece belirli zamanlarda görüşsek yetiyor bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız kardeşlikte de var o biliyor musun :) Benim en yakınım benden uzak bir şehirde yaşıyor. Uzun zamanda yoğunluktan görüşemediğimiz oluyor. Ama ilk konuşmamızda sanki o kadar zaman görüşememiş gibi hissetmiyoruz hiç :)

      Sil
  5. Arkadaşlığın kardeşliğe evrildiği ilişkiler ne güzel değil mi, kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar