Bir Kadın Bir Erkek

 

Pinterest

Şehir dışı ziyaretlerimde genelde akşamları yemeğimi, tek başıma yerim. Otel yerine şehrin içine karışıp, manzaralı bir restoran tercih ederim. Tek başıma olduğum içinde etrafımı ister istemez duyarım, arada ilgimi çeken mevzular kulağıma çalınırsa da dinlerim. Dün akşam yine öyle bir sohbete denk geldim. Mekanda sakindi, iftar sonrası yemeğini yiyenler teravih namazına koşturuyorlardı. ( Devasa tarihi caminin yakınında olduğum için koşanları görebiliyordum.)

Bir erkek bir kadın ilk başlarda gayet güzel muhabbet ediyorlardı. Çok yakınımda oldukları için muhabbetlerini baya net duyabiliyordum. Erkek olan sohbetin ortalarından sonra eril dilini iyice sertleştirmeye başladı ama böyle nasıl anlatayım, tatlı sert gibi. Aslında çok doğal şeyleri abartarak, kadına kendinin ona verdiği haklarmış gibi sunmaya ve ağdalamaya başladı. Benim için asıl malzeme burada başladı işte.

*Ben sana karışmam, istediğin yere gidebilirsin.

*Geçen hafta Hatay'a gideceğim dedin, izin verdim (izin vermek!). Ben izin vermeseydim eğer bana küsecektin, belki yine de gidecektin. Ben buna müsaade etmedim. ( Müsaade etmek)

*Benim eski kız arkadaşım bana bir kere bile hayır demedi (neden?) .

*Bana asla sesini yükseltmedi, bende ona yükseltmedim. (Yükseltmemek ve övünmek)

*Annesi her zaman beni arardı, kızımı al sen şuraya götür derdi.( anneyi anlayamadım)

*Ben senin isteklerine her zaman önem veririm, Sakince seni dinlerim. Sende bana öyle yaklaşırsın. (hafif tehdit)

Baya baya liste halinde kadına bık bık şunu yaparsan bu, ben buyum, bunları isterim gibi bir menü sundu. Hani tamamsan servis edeceğim dercesine. Kadında kıkır kıkır dinledi. (neden diye sormak içimden gelmedi değil)

Arada kafamı çevirip baktım, yaşları da daha küçük. Ama erkek, ilişkiler konusunda kendi menüsünü hazırlayıp sunacak kadar tecrübeliydi. Gerçekten merak ediyorum, ilişkiler bu şekilde mi yürütülüyor artık? Bir taraf diğerine kısa bir sunum yapıyor, aslında baskınlık göstermeye çalışıyor, diğer tarafta azıcık pasif ve aşıksa kabul mü ediyor yani?

Ben o kadının yerinde olsam, o masadan kalkar ve adama da çok sıkıcı olduğunu pat diye söyleyiverirdim. Seni baştan isteklerine ve yönlendirmelerine boğan, dinlemeyen, tanımak için çaba göstermeyen biri, ne kadar sağlıklı ve romantik bir ilişki kurabilir ki? (romantizm kaldı değil mi?)

Kadınlarda "ya başkasını bulamazsam (hayatıma alamazsam)" korkusu oldukça fazla var. Neden bu çaba asla anlamıyorum. Yalnız kalmakta problem değil ki... Hatta çok da güzel olabilir.Uzun süre yalnız olduğum bir dönem olmuştu ve hiç şikayetçi değildim.Kendimle, çevremle ve ailemle harika zamanlar geçiriyordum.Olabildiğince mutluydum, tamdım, asla eksik hissetmiyordum. Arkadaşlarım "alıştın bak sen hee" derlerdi.Sonra bir anda güüüüm.(lol)

Tabii  bir ilişkide olmak, sevmek-sevilmek önemsenmek, arzulamak ve arzulanmak harika duygular, herkes tatmalı.Bunun güzelliğinin tarifi yok, tarifi herkeste başka.Damağında kalan tat sana özel.Zaten aşkta hiç beklemediğin anda, hiç ummadığın kişiden yakalayıveriyor insanı. Ama sırf biri olsun hayatımda diye, olmayacak insanları tanımanın lüzumu var mı? Seni dinlemeyen, ille de ben diyen, beni hep böyle seveceksin diye baskı uygulayan kişilere tahammül etmek zorunda mıyız? Bence değiliz. Kapı her zaman açık ve o minik aralıktan çok tatlı bir meltem esiyor. 

Kadınlar neden bu kadar kendine güvensiz? En çok güvenen siz olmalısınız. Her şey sizin elinizde. 

O adamın kadına sıraladıklarını dinlerken inanın kendimi zor tuttum. Tahammülüm yok kadına gösterilen ikinci sınıf, yani ben istersem, ben onay verirsem tavırlarına. 

Ben iflah olmaz bir romantik olabilirim, hatta eski usul aşkta seviyor olabilirim.(aslında öyleyim)Ama her şeyinde yenisi güzel olacak diye bir şey yok ki canım. Bazı duygularda nostaljik kalsın.

Hiçbir erkeğin, kendini zorla kabul ettirmelerine katlanmak zorunda değiliz. Sevgi böyle bir şey değil.Bu ancak boyun eğmek olur.

Nerede o heyecanla yapılan ilk buluşmalar, konuşmadan geçirilen dakikalar, ağzından çıkacak kuş hissi,ne yersin-ne içersin sen seç diye sormalar, nelerden hoşlanırsın, ne okursun vs vs... Bunlar yerini umarım benim şahit olduğum şeye bırakmamıştır. Umarım bir yerde benim gibi hisseden kadınlar vardır, umarım.

Dada 


Yorumlar

  1. ben :)) bir de bu yeni nesle terapistlik yapıyorum düşün.. eşim bazen diyor ki ya senin danışanlar hep sevgiliden ayrılıp özgür kadın oluyorlar :)))) bence başarı çünkü kadınlar kendilerinin farkına varıyor, dimdik duruyor hayata karşı ve şahane mutlu ediyor bu onları ama bu terk edilen adamlardan biri (türk hepsi) bir gün beni topuğumdan vurmasın :P şaka bir yana, ilişki terapisti değilim ama ilişkide sorun var diye düşünen kadınların çoğu aslında kendine güven sorunu yaşıyor, dediklerinin tamamına katılıyorum, dayanamaz eeeh yeter be der kalkardım milyon tane erkek var ya, biri mutlaka denk gelir yani gelmese de yalnızlığınla barışık ol, bak keyfine işte hangi yüzyıldayız, ne korkusu bu?
    Bu arada "eski tip aşk" nedir allasen kuzum? :)))) tom hanks meg ryan türü romanslar sanırım, ayyy eskidi mi ya o romanslar... asla!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha :) Aynen, Tom Hanks ve Meg Ryan :) You Have Got A Message filmi gibi :) Karşısındakine sevgisini sonuna kadar belli eden, onu üzmemek için elinden gelen hiç esirgemeyen insanların olduğu usulden aşk :) Eskimemiş olsun nollluuurrr :)

      Sil
  2. O kadar iyi anladım ki. Benim de asla dayanamadığım tavırlar. Bazı kadınlara gerçekten inanamıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Üzgünüm ki bu tavrı bir koruyuculuk, sahiplenme, sevgi gibi algılayan, erkeği ile gurur duyan "kadınlar da" var! Azımsanmayacak kadar da çoklar ve içlerindeki eğitimliler ve kendi parasını kazanalar da oransal olarak az değiller. Yeni nesil eski nesil meselesinden öte.. ve insanlar var oldukça da -bu ülkede- tükenmeyecek bir durum bu. Döver de sever de'yi şiar edinmiş bir millet olduğumuzu unutmayalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte yetiştirilmekle de alakalı sanırım... Ne görürse onu talep ediyor.

      Sil
  4. Benim de vardır böyle alışkanlıklarım. Yalnız olduğumda elimde olmadan dinlerim. Bazen çok yüksek konuşuyorlar üstelik :))

    Erkekleri zaten anlamıyorum da hemcinslerimi de bazen algılamakta güçlük çekiyorum. Neden arkadaş bu kadar güdümlenmek hoşunuza gidiyor. O eril dil neden size sahiplenilmek gibi geliyor ve hatta sahiplenilmek neden istiyorsunuz. Neden izin almak zorunda hissediyorsunuz hep gibi gibi bir sürü sorum var kafamda...

    Yalnızlık güzel şey sonuçta azizim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hiç anlamıyorum. Biz özgür kadın, ayaklarının üzerinde duran,bağımsız kadın nidaları ile büyüdük. Bu sebeple hiiç anlamıyorum...

      Sil
  5. erkekler bizde prens işte ondan bunlar :)

    YanıtlaSil
  6. Yazılarını severek takip ediyorum.basarilar dilerim

    YanıtlaSil
  7. Bizim evde de benzer konuşmalar geçer ama şu şekilde:

    Ben: Aşkım ben denize gidiyorum (Aylardan Kasım ve Karadeniz'deyiz).
    Eşim: Aşkım gidemezsin. Delirme! İzin vermiyorum! (?)
    Ben: Aşkım bence yol yakınken sen izin ver. Çünkü ben her hâlükârda gideceğim.
    En azından sen izin vermiş olursun da boş yere tartışmamış olmayız.
    Eşim: Ya kızım bu havada gidersen hasta olursun.
    Ben: Olmaaaaammmm.
    Eşim: Hava buz gibi!
    Ben: Değil.
    Eşim: Üşümem diyorsan git o zaman. Ama bak su soğuksa girme, yüzme.
    Güneşlenip gel. Söz ver gitmeden önce.
    Ben: Tamam aşkım söz, öyle yaparım :))

    Tabi ki yüzüp geliyorum. Ama benzer konuşmaları değişik mevzularda yine yaşıyoruz. O beni düşündüğü için karıştığını, "beni korumaya çalıştığını" söylüyor; ben de buna gerek olmadığını söylüyorum her seferinde :))) Sonuçta benim istediğim olduğu için bu konuşmaları ciddiye almıyorum :) Ciddi ciddi izin vermiyorum gidemezsin, yapamazsın dese olay çıkar evde. Zaten o da bunu biliyor ama yine de şansını deniyor işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bu çok sevimli. Bunu bizde yaşıyoruz. Bizim ki daha çok, bence pek parlak bir fikir değil ama sen bilirsin, dene gör tarzında konuşuluyor. İzin alma-verme-müsaade isteme gibi kelimeleri hiç kullanmıyoruz. Ama her şeyimizden de haberdar ediyoruz birbirimizi. Bu yukarıda yazdığım çift daha yeni tanışıyor birde :)

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar