Ortak Alan Kullanımı


 Biz ne zaman tamamen gelişiriz biliyor musunuz?


1) Sokağa tükürmemeyi öğrendiğimiz zaman.

2) Yolun ortasına çöp atmamayı öğrendiğimiz zaman.


Gerçekten şu iki iğrenç şeyi yapan insanlara anlam veremiyorum. Nasıl bir mideniz var yahu? Hiç mi eğitim görmediniz, hiç mı adap bilmezsiniz? Dedem biz küçükken, evde bir şey yapamadığımızda size okulda ne öğretiyorlar kızım derdi. Adam çok haklıymış bu soruyu sormakta. Okullarda çarpma-bölme öğrenirken doğayı ve etrafımızı temiz tutmayı öğretememişler demek ki bize.(bazılarına) Aileden de terbiye almamış bazılarımız ne yazık ki...

Bir şey yiyecek, ambalajını güzelce açıp çöpünü gözünü kırpmadan yere atıyor. E be mağara adamı! İki adım ötende kocaman çöp kutusu var, oraya atsana. Yada hafif boğazı mı gıcıklandı. Önünde arkasında kim var asla bakmadan yere boşaltıyor ağzındakini. E be görgüsüz! Bir peçeteye yap veya eve kadar tut. Ben mecbur muyum senin pisliğinin üstünden geçmeye veya o görüntüyü görmeye.

Vahşi bir pandemi geçirdi tüm dünya. İlk önce hijyen dedik. Bu mağara insanlarının içinde yaşarken nerede bulacağız hijyeni biz.Yolda seke seke yürümekten helak oldum. Önüne baksan dert bakmasan dert. Gayet eğitimliler de yapıyor yalnız bunları. Adam son model arabasının camından boşaltı veriyor, aracının içindeki tüm çöpleri. Her yer sigara izmariti dolu. Belediyelerde de çok büyük hata var. Biliyorsunuz bizim insanımız beceremiyor azıcık elinde çöpünü taşımayı. Sık sık koyun kardeşim çöp kovalarını. Özellikle bazı bölgelere daha çok yerleştirin. Sigara içme köşeleri yapın. Koyun kül tablası sütunlarını. Yapın yapın şu doğayı korumak için bir şeyler yapın. Yalandan sıfır atık reklamlarını gözümüze sokmayın. Nerede sokağı pis bir şehir görsem, ilk sorumlusu belediye diye düşünüyorum.



Yaşadığımız yerleri bazı şeylerden koruyamıyoruz evet ama en azından kirletmeyelim. Daha beter hale getirmeyelim. Kesinlikle okullarda ciddi hijyen eğitimi verilmeli. Hatta iş yerleri bile vermeli. Yere bir şey atan veya kendisi bu işi becerenlere ciddi cezai işlem uygulanmalı. Takip edilmeli.

İnanın bu görgüsüzler yüzünden yere bakmak istemiyorum. Ben atığımı, çöp bulana kadar ya çantamda yada cebimde taşırım. Yanımda kim kalkışırsa da ciddi tartışırım. Hatta sokakta karşılaştığımda da tartışırım, asla çekinmem. Ortak kullanım burası, git istersen evinin ortasına tükür, istersen çöp yuvası kur ama ortak alanı batırma!

Çok öfkeliyim. Pandemiden sonra bu konuda aşırı hassas oldum. 

Eğitim ve görgü şart.


Dada


Yorumlar

  1. Of! O kadar haklısın ki! Kesinlikle bir görgü meselesi ve son yılların en büyük kayıplarından biri bu. En sinirlendiğim şeylerden biri çevre temizliğine dikkat etmeyenler, toplum içinde yaşadığını unutanlar. Görünce bazen uyarıyorum bazen uyarmıyorum. Bu devirde söylesen bir türlü söylemesen başka türlü. Bizim gibi insanlar delirsin dursun kendi kendine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok dert ediyorum böyle şeyleri kendime. Anlamlandıramıyorum zaten bu insanları :(

      Sil
  2. Belki de en çok çöp ve atık kovasının olduğu ve temizlik görevlilerinin ellerinde süpürgelerle -nöbette gibi- dolaştığı bir bölgesinde yaşıyorum şehrin, yine de nafile. Eğitim kalitesinin bu kadar dibe vurduğu bir ülkede çok zor, belki seçimden sonra birileri gider başkaları gelirse ve eğitim sistemi başkalaşırsa -orta vadede- işler yoluna girer.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu cahillik bence. Eğitimli de olsa eğitimsiz de olsa görgü başka yahu :)

      Sil
  3. en en sinir olduğum çekirdek kabukları .öbek öbek her bankın dibinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama. Doğaya bizim kadar zarar veren başka bir canlı türü yok maalesef.

      Sil
  4. Antalya falezlerde çok güzel ve doğal yürüyüş yolları var. Sadece bir tanesinden bahsedeceğim, yürürken çiçekler açmış bir yerden deniz manzarasını çekmek istedim. Çiçeklerin üzerine ıslak mendil bırakmışlar, nasıl kızdım anlatamam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maske kullandığımız zamanlarda ise her yer maskeydi. İğrençlik yahu.

      Sil
  5. Görgü eğitimi kesinlikle şart.

    YanıtlaSil
  6. belki avusturya almanya gibi olursak öğreniriz :)

    YanıtlaSil
  7. Görsel çok iyiymiş:) Bir kaç yıl önce tatilde tekne turunda bir aileyle sohbet etmiştik. Almanya da yaşıyorlarmış ve oranın sıkı kurallarını anlattı ve içtiği boş su şişesini denize fırlattı. Öyle sinirlendik ki eşimle bir anda masadan kalktık. Ne oldu falan dedi ama biz yalnızca kınayan bakışlarla oradan uzaklaştık. Sonrasında keşke konuşsaydık orada dedim ama sanırım boşuna olduğunu düşündük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plastik şişeyi denize fırlatan kişiye ne denir ki? Nasıl bu kadar vicdansız oluyorlar anlamıyorum.

      Sil
  8. Yazıdaki fotoğraf şahane, yazı ise "işte budur" dedirtiyor. Maalesef yaşı geçkin görgüsüzlerle uğraşmanın kavgaya dönüşmesi an meselesi. Ama çocuklar aileden ve okuldan alır görgüyü ve onu sabitleştirmek de zaman alır. Bir kez oturdu mu da, 6 km boyunca yürüyüp çöp kutusu görmese, yine de yere atmaz elindekini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve bizde ciddi bir eğitimsizlik sorunu var :(

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar