Tutunamayanlar (Alıntı)

 




Sevgili Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar'ından biraz alıntı paylaşmak istiyorum. Belki yalnız olmadığımızı hissettirir ve artık güçlenmemiz gerektiğini hatırlatır. Yazmak çok güçlü bir eylemdir. 

  • Gerçekle düş birbirine karışıyor; yalanın nerede bittiğini anlayamıyoruz. Tutunacak bir dalımız kalmıyor. Tutunamıyoruz.
  • Kitapçıların ve çiçekçilerin bazı özellikleri olmalıdır Olric. Gelişigüzel insanlar bu mesleklerin içine girmemeli. Kitaplar ve çiçekler özel bir itina isteyen varlıklardır. Ne yazık, bu meslekler de artık olur olmaz kimselerin elinde, sattıklarıyla ilgileri olmayan kişilerin. Durmadan kitaplara ve çiçeklere eziyet ederler, onlara nasıl davranılacağını bilmezler. Bana kalırsa, bir ‘kitapları koruma derneği’ kurmalı ve kitaplara kötü muamele edilmesini önlemeli.
  • En kötüsü, hayır demeyi öğrenemedim. Yemeğe kal, dediler: kaldım. Oysa, kalınmaz. Onlar biraz ısrar ederler; sen biraz nazlanırsın. Sonunda kalkıp gidilir.
  • Bütün günüm tedirgin bir beklemeyle geçiyor: gelecek mi, gelmeyecek mi? Ne gelecek? Bilmiyorum. Adını koyamadığım bir şeyden korkuyorum. Soyut bir korku içimi dolduruyor. Bu korkuyla uyanıyorum ve bekliyorum. Belki korkularım sayılamayacak kadar çok.
  • Demek ki yolda durmak mümkün olmuyordu; böyle bir hürriyet yoktu. Sadece sürüklenme, kalabalığın arasına kapılma hürriyeti vardı.
  • Güzel bir rüyadan uyanmanın tatlı şaşkınlığını yaşayacaklar bir süre. Sonra unutacaklar. Unuttukları için de unutulacaklardır. Kendi güzelliklerini de -eğer bir güzellikleri varsa unutacaklardır. Yalnız sizin içinizde yaşayacaklardır, bunu bilmedikleri için de yaşadıklarını da bilmeyeceklerdir. Alışkanlıktan başka bir şey bilmedikleri için, sizin de yokluğunuza alışacaklardır.
  • Herkesin istediği gibi yaşadığı uzak bir ülkenin özlemini duyuyorum.
  • Dünyada bir tane kahraman bulunmalı. Tek başına yaşayanlara cesaret vermek için.
  • İnsan, hareketlerine engel olabilirdi; fakat düşüncelerini nasıl durdurabilirdi? İnsan tabiatına bu kadar aykırı bir şey olamazdı. Düşünce suçundan söz etmek, anayasaya aykırıydı. 
  • Ne yapmalı? Bugüne kadar sürdürdüğüm gibi, çevremdeki kişilerin davranış ve tutumlarını bilinçsiz bir aldırmazlıkla benimseyerek bu renksiz, kokusuz varlıkla yetinmeli mi; yoksa, başkalarından farklı olan, başkalarının istediğinden çok farklı, köklü bir eylem isteyen gerçek bir insan gibi bu miskin varlığı kökten değiştirmeli mi?
  • Canımlarım benim. Seviyorum sizleri insan kardeşlerim. Durup dururken seviyorum işte. Sevip duruyorum. (Bizde seni Oğuz Atay bizde seni)

Kaynak:Storytel

Yorumlar

  1. İyi ki yazmışlar lakin okuyan az olunca hep bizlere kaldı bu cümleler... Oysa ki Oğuz Atay gibi Tezer Özlü gibi yazarların bizlere anlatmak istedikleri şeyler vardı..
    Tekrar hatırlamak ne güzel oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz onları okuyalım ve anlatalım. En çok faydamız bu olacak sanıyorum...

      Sil
  2. Benim gibi İTÜ inşaat fakültesi'nden olduğu için bende yeri ayrıdır. Tutunamayan'lara birkaç kez başlayıp bitiremediğim için alıntılarını okumak beni mutlu etti, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Okumaya niyet edip asla başlayamadığım...

    YanıtlaSil
  4. ayyy ülke olarak artık tutunamıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünden sonra iyice tutunamayan olduk :)

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar