Sevdiğim Ted Konuşmaları




Bir zamanlar Ted konuşmalarını çok dinlerdim. Hayal kurardım bir gün belki bende o kürsülerden birinde, içimde birikenleri anlatırım diye. Sonra unuttum, belki de zamanla konuşmaların kalitesi düştü. Geçen hafta marmaraydayken bir yazıya denk geldim "en iyi Ted konuşmaları" diye. Merak ettim açtım okudum, çokça da durağım vardı,dinledim bir kaç tanesini. Sahiden de güzellerdi. Bende yazayım diye düşündüm sevgili bloğuma, başarılı bulduğum konuşmaları. Aşağıya bırakıyorum en beğendiklerimi. 


Türk Hamamlarında Suyun Kaldırma Kuvveti Neden Yok?  Emin Çapa

 Emin Çapa'nın kendisini, tavrını ve konuşmalarını çok beğeniyorum.Bu konuşması da insana bilmediği çok fazla şey katıyor. Ülkeler hakkında da bazı bilmediklerinizi öğrenebilirsiniz.Yeni dünya ile ilgilide çok fazla bilgi içeriyor.

Vahşi Medeniyet | Nevşin Mengü

 Nevşin Mengü gerek gazeteciliği, gerek spor severliği ve en çok da sanırım artık vegan olması ile biliniyor. Burada da hayvanlar hakkında ve veganlıktan bahsediyor.

Korkma | Nevşin Mengü

Burada da spor macerasından ve ona nasıl yapamaz mışım gibi gelip ama sonrasında ne güzel yaptığını anlatıyor. Severek dinleniyor.

Elini Kaldır! | Karsu Dönmez

Karsu Dönmez'in çok farklı bir tarzı var. Bende bazı şarkılarını severek dinliyorum. Burada da müzik kariyerine nasıl başladığını ve nasıl yollardan geçtiğini anlatıyor. Hiçbir şey insanın önüne altın tepsi ile sunulmuyor,yeteneğiniz de olsa.

Kahramanın Yolculuğu | Judith Liberman

Masallar sadece çocuklar uyusun diye değil herkes için. Ve bizim kültürümüzde çok fazla güzel masal var. Çok farklı hissedeceksiniz.

Ben Bir Kadınım |Feyza Altun

Feyza Altun'u bu konuşması ile tanıdım. İlk zamanlarında çok beğeniyordum. Hatta iki kitabını da aldım okudum. Ama sonra çok itici ve ukala gelmeye başladı. Sadece bu konuşması güzel, bu sebeple paylaşıyorum.

Engelleri Avantaja Çevirin |Betül Mardin

Betül Mardin'in nerede bir konuşmasını görsem dinlerim. Kendine has duruşuna ve konuşma stiline, hayata bakışını çok beğeniyorum. Böyle bir büyük annem olsun isterdim. Dinlemesi çok keyifli.

Sen Değiş Dünyan Değişsin| Hale Caneroğlu

Hale Caneroğlu'nu hepimiz Avrupa Yakası dizisinden biliyoruz. Burada çok farklı bir değişim ve dönüşüm söz konusu.

Yıkıcı Hasetten Yaratıcılığa Bir Yolculuk | Leyla Navaro

Kıskançlık ve haset üzerine çok güzel bir konuşma. Bazı duyguları yaşıyoruz ama ne olduğunu bile bilmeyebiliyoruz. Buradaki ayrımı çok güzel anlatıyor.

Başarı(sızlık)Yazılımımız Nasıl Çalışıyor? | Mümin Sekman

Başarı nedir ve o yolda neleri doğru veya yanlış yapıyoruz. Ya da gerçekten başarmak istiyor muyuz? Sorgulatan ve farklı bir yol gösteren konuşma. İş hayatında başarılı olmak için güzel ip uçları bence.

Sözcüklerinizi Değiştirin, Dünyanız Değişsin | Sedef Kabaş

İş için ilk sunumu hazırlarken Sedef Kabaş'ın tüm videolarını izledim. Ben sadece gazeteci biliyordum açıkçası kendisini. Bana çok şey kattı. Kesinlikle ihtiyaç bilgiler.

60 Saniyeden Fazlası | Nazlı Çelik

Tüylerim diken diken dinledim. Bilmediklerimiz, hissetmediklerimiz çok farklı çok...

Bizim Umuttan Bahsetmemiz Lazım | Kalben

Kalben'in şarkılarını ve yazılarını çok beğeniyorum. Sesi de beni huzurlandırıyor. Bu konuşması da bir yerlerime dokunuyor.

Koşulsuz Sevgi |Özlem Kaymaz

Zorlu süreçlerden geçen kadınlara ne olursa olsun saygı duyarım. Değişik ve zorlu mücadelesini anlatıyor.Yer yer duygusal, yer yer sevgi dolu bir konuşma. Ve mücadele en çok.

Hayal Ederken Eşekten Düşülür mü? | Refika Birgül

Nasıl aşçı olunur ve arzu edilir.Keyifli bir şekilde aşçılık ve başlama serüvenini anlatıyor.

Umudun Yarattığı Kurtuluş | Zülfü Livaneli

 Kitaplarını ve sesini çok beğendiğim bir aydındır Livaneli. Ben dinlerken sanki masal dinliyormuş gibi olmuştum.

Kız gibi | Nil Karaibrahimgil

Kadın olmanın ne demek olduğunu güzel sesi ile anlatıyor,özgür kız, özgür kadın...

Ben Bir Bacaktan İbaret Değilim, Çok Daha Fazlasıyım. | Neslican Tay

Huzur içinde uyusun.Karadeniz turuna giderken öğrenmiştim vefat haberini. Hiç gitmeyecek gibiydi. Aslında da hiç gitmedi...

Kızlar Kardeşini Doğuruyor | Büşra Sanay

Kitabını okumaya cesaret edemiyorum. Psikolojik olarak kaldırmam zor olabilir. Dinlemek bile tahammül edilemez bir öfke yarattı. Bunu dinlemek kafi şimdilik...

Sen Atatürk'sün, Senin Elin Kanar mı? | Ahmet Naç

Çok duygusal ama şahane bir hikaye. Ah ahh diye dinlemiştim.Kız kardeşimin tavsiyesi ile keşfettim.Atatürk ve öğrenciler...

Kurgunun politikası| Elif Şafak

Hiç kitabını okumadım ama bu konuşması şahane. Köklerini ve hayatta olduğu yeri akıcı şekilde anlatıyor.

Uyku Sizin Süper Gücünüz | Matt Walker

Az uyumakla övünen insanlara zaten gıcık olurdum. Uyumadan olur mu yahu. Alın olmadığının kanıtı işte. Muazzam bir konuşma. Uykunun bu kadar değerli olduğunu bilmiyor olabilirsiniz.Aşırı tavsiye ederim.

Kırılganlığın Gücü | Brene BROWN

Bir instagram postu ile tanıştım kendisi ile. Hikayesi yolculuğu ve mücadele biçimini çok sevdim. Bu konuşmasında ise hikayesinin zor bir döneminden bahsediyor.Severek dinleyeceksiniz.

Yaratıcı Özgüven İnşa Etmek | Elizabeth Gilbert

Benim blog alt başlığımda "Ye Dua Et Sev". Filmini ayrı,kitabını ayrı severim. Diğer kitaplarını okudum. Özellikle yaratıcılık ile ilgili olanı. Farklı bir bakış açısına sahip. Mücadele şekli ve kendini çok iyi tanıyor olması beni derinden etkiliyor. Yaratıcılığın kaçabileceği riskini de biliyor. Çok severek dinledim. Yazarlar beğenecektir.


Unuttuğum muhakkak vardır. Ama listeme göz attığımda ilk dikkatimi çekenler yukarıdakiler. Umarım  severek dinlersiniz.Sizlerinde beğendiği konuşmalar varsa yazarsanız harika olur.

Çok sevgiler.

Dada

Yorumlar

  1. Dolu dolu bir liste olmuş. Yazıyı kaydediyorum. Fırsat buldukça izlerim.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir liste olmuş dikkatimi çekenlere bakacağım. :)

    YanıtlaSil
  3. TEDx konuşmalarını ben de seviyorum.
    Betül Mardin ve Hale Caneroğlu dinlediklerim arasında. Diğer önerilerine de uğramaya çalışacağım. Çok teşekkürler 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek. Betül Mardin benimde favorim :)

      Sil
  4. Eline sağlık ne güzel derlemişsin. Dinlediklerim var ama çoğunu dinlemedim, belki zaman bulup dinleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinleyebilirsen seveceklerini tahmin bile edebilirim :)

      Sil
  5. oo teşekkürler. karsu kalben liberman not aldım :)

    YanıtlaSil
  6. Listede büyük emek var. Ne zamandır ben de dinlememiştim. Hatırlatma için teşekkürler , sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ted-x nedir hiçbir fikrim yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatlarında bir şey başarmış insanların kürsü konuşmaları diyebilirim :)

      Sil
    2. biraz baktım güzel şeyler var :)

      Sil
    3. Ahh çok mutlu oldum :)

      Sil
  8. Ben bu yazıya yorum yapmıştım, yapmamış mıydım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmışsınız ama spama gitmiş. Bazen oluyor böyle. Sebebini anlayamıyorum.

      Sil
  9. Betül Mardin' i dinlediğimde çok etkilenmiştim. Büyükler bir zaman çocuk olduğunu ve o hissiyatı bir yerlerde saklasa dünya cidden daha iyi bir yer olur diye düşünüyorum. Nevşin, Karsu ve Liberman' ı da dinlemiştim. Cİdden motive kaynağılar. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle,insana güç veriyorlar :)

      Sil
  10. Neden bilmiyorum ama benim de öyle bir hayalim var:) Ve olacağına inanıyorum:)

    YanıtlaSil
  11. Rica ederim,çok mutlu olurum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Çok teşekkür ederim, bazıları baya baya iyi :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar