Bir Durum Var



Şu ataerkil düzende biz kadınların birbirine daha fazla destek olmasını beklerdim.

Ama ne yazık ki öyle olmuyor. Öyle ki bazı kadınlar ellerinden gelse diğer kadınların gözlerini oyacaklar.

 

Nerede kaldı kız kardeşlik?

 

Öyle şeyler görüyorum ve yaşıyorum ki. Bari sen yapma kardeşim diye haykırasım geliyor.

Bazı anlar oluyor hemcinslerim öyle abuk sabuk şeyler yapıyor ki,dayanamıyor birkaç kelime ediyorum. O an fark ediyorum, hemen kendime gelip toparlıyorum.Sonrasında kendime kızıyorum. “Bir daha diyorum sakın yapma bunu Damla, tam da istedikleri gibi evriltme kendini. Önce kadın olduğun aklına gelsin, karşındakinin de hemcinsin olduğunu sakın unutma.”

 

Doğru mu davranıyorum aslında pek emin değilim ama en azından ben kendimi hemcinsine kaba davranan biri olarak olarak tanımlamak istemiyorum.

 

Ama maruz kalıyor muyum, evet! Üzülüyor muyum, çok!

 

Bana karşı yazılan, hakkımda beni tanımadan yorum yapan ve yargıyla davranan o kadar çok insan var ki… Hangi birisine kendimi anlatabilirim?

 

Kimse kimin ne ile mücadele ettiğini bilemez!

 

Ne zor yollar vardır her kadının hayatında, kaç kapı kapanır suratına, yoluna çiçek konsun diye beklerken dikenlerin içinde buluverirsin kendini. Ayağına batanları temizlerken, acıyla karışık gülersin. Sırtını sıvazlayacak zannettiklerin aslında arkana işaret koymuştur da çok sonra anlarsın.

 

Her kadın yaşar bunları, her türlü çevresinde hem de. İster iş olsun,ister özel hayat, isterse sosyal çevre.

 

Mesela kendi için özgürlük isteyenler en çok da başkalarının özgürlüklerini kısıtlamaya hevesliler. İki yüzlülük artık utanç meselesi değil. İki yüzlü insanlar dışlanmıyor eskisi gibi.

Önceleri çok önceleri onur, gurur haysiyet gibi kavramlar varmış. Şimdi ise sadece kitap sayfalarında hayali karakterlerin bunlara sahip olduğunu fark ediyorum.

 

Belki ben çok okuduğum için , gerçekte de insanlardan bazı erdemlere sahip olmasını bekledim. En azından söyledikleri ile yaptıklarının uyuşmasını, uyuşmadığında ise yüzlerinin kızarmasını. Ne yazık ki aradığımı bulamadım, ne yazık ki…

 

 

Hepimiz ne kadar kendi hayatımızdan sorumlu olsak da yaptıklarımız kolektifi etkiliyor.

 

Özellikle kadınlardan ricam ne olur önce davranışlarınızın hemcinslerinizi ne kadar etkileyeceğini düşünün. Kadınların tepesine binmiş bu vahşi düzende bir de siz ağırlık eklemeyin. Güvenin, yolundaki taşları temizleyin, destek olun.

 

Ama artık ne olur köstek olmayın!

 

 

Yorumlar

  1. Maalesef kadınlar arası kıskançlık olduğu sürece bu durum değişmez, gerçekçi olmak lazım. o nedenle en iyisi kadın erkek diye değil direkt insan olarak bakmak olaya. Daha kolay anlaşılır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan olarak bile bakamıyorum artık :)

      Sil
  2. Hayatımıza seçtiğimiz insanlar dışındakiler (kadın, erkek farketmez) bizi zorlayabilir, sınayabilir ve acıtabilir. Sonuçta hemcinsler de insan ve insan daima şaşar. Görmezden gelme mekanizmasını süratle çalıştırmak gerek.
    Güzel bir yazıydı. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görmezden gelmeye alışmam lazım sanırım. Çok teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  3. Sakin. :) Bak bunu kimseye söylediğimi sanmıyorum ama ben hayatımda kadınlardan yediğim kazığın beşte birini erkeklerden yemedim. Bu maalesef böyle. Bunu 30'larımın ikinci yarısında farkettim ve tabii ilk tepkim duygusal oldu senin gibi. Sonra düşündüm, bunu kadınlar diğer kadınlara neden yapar, kıskançlık sanırım. Çünkü kadınlar Türkiye'de o kadar bastırılıyor ki, çocukluktan babaları abileri erkek kardeşleri, büyüyünce sevgilisi kocası patronu.. Bu bastırılmaya başkaldırabilen kadın ancak çocukluğunda baş kaldırmaya babasından abisinden erkek arkadaşından onay görmüş, desteklenebilmiş kadın.. Yani çok az. Dolayısıyla kadın kime başkaldıracak, dişini gösterecek; ilk annesine, kıs kardeşine, sonra kız arkadaşlarına. Böyle düşününce bir acıma geldi bana, tamam ya dedim ne yapayım onun da gücü hemcinsine yetiyor.. Ama uzaklaştım jet hızıyla, duygusal bağımı kopardım ve mesafe koydum böyle kadınlara çünkü gerek yok.. Bir sürü başka kadın var komplekssiz, neşeli, seni olduğun yerden alıp bir üste çıkartabilecek :) Seçiçilik işte.. Az, öz..
    Eskiden bir pozisyona (iş olsun, dostluk olsun) iki kişi varsa ve biri kadınsa onu tercih ederdim, şimdi asla yapmıyorum öyle bir cinsel ayrımcılık, kim "insan"sa, o..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kadar çok insandan uzaklaştım ki o kadar çok. Az ve öz insana katılıyorum sonuna kadar. Bünyem artık fazla insan kabul etmiyor.
      Kitaplar bir kaç dost film ve müzik missss :)

      Sil
  4. aman aman unut gitsin yaa :)

    YanıtlaSil
  5. Bazen en yakın arkadaşlar hem cinsin değil, karşı cinsinden olabiliyor:) Sonuçta hem cinsler arasında istediğim kadar çok oku, istediğin kadar eğitimli ol, bir şekilde görünmez bir rekabet olma ihtimali yüksek..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar