Yeni Podcast Kanallarım

 




“Podcasting, çoğunlukla dizi hâlindeki sayısal ses ve dijital medya ürünlerinin (radyo programları, videolar vs.) internet üzerinden -genellikle bildirim yoluyla- bilgisayar ve taşınabilir cihazlara (cep telefonu, tablet vs.) indirilebilecek şekilde yayınlanması. Bu şekilde indirilmiş dosyalara ise podcast denir.[1]

Podcast sözcüğü 2000'li yıllarda "iPod" sözcüğündeki pod (küçük kapsül) ve "broadcast" (yayın) sözcüklerinden oluşturulmuştur.[1] Podcastlar ilk defa iPod için geliştirilmiş olmakla birlikte podcast tabiri günümüzde sadece iPod için kullanılmaz.

Podcast sisteminin internetten bir programın ses ya da video kaydını indirmekten farkı 'feed' kullanılması ve böylece her yeni bölümü özel yazılımların izleyerek otomatik olarak yükleniyor olmasıdır. Podcast sistemi sayesinde amatör radyo/televizyon programlarına abone olunarak herhangi bir zamanda, herhangi bir cihazla izlenebilir.” Kaynak: Vikipedia

 

Hararetli bir podcast dinleyicisiyim. Bazılarını o kadar çok seviyorum dön başa tekrar dinliyorum. Özellikle odaklanma gerektirmeyen bir iş yapıyorsam muhakkak kulağımda kulaklıkla sevdiğim bir yayını dinliyorumdur. O kadar çok şey öğrendim ki. Gündemi resmen podcast dinleyerek takip ediyorum. Kaliteli kanallar sonsuz bilgili içerik sunuyor. Eğer kulaklıklarınızdan müzik dinlemekten sıkıldıysanız bir de podcast dinleyin derim. Bağımlısı olabilirsiniz. Aşağıda son zamanda takip ettiklerimi paylaşacağım. Hepsini ayrı ayrı tavsiye ederim.

 

*

Fularsız Entellik

 


Bu kanalın çok ayrı bir fanıyım diyebilirim. Kendisinin ses tonunun ve anlatış şeklinin de çok alakası var bence. Onunda söylemesine göre bu podcastı açıp o şekilde uyuduğunu söyleyenler varmış. Kaliteli ve faydalı içerik arıyorsanız işte budur. Kendisi derin araştırmalar yapıp yayınları öyle hazırlıyor. Gündem, siyaset, tarih, felsefe bir sürü içerik bulunuyor. Konuk alıyor bazen ve sonra aldığı konukları takip etmek zorunda kalıyorsunuz çünkü onlarda ayrı bir derya. Kendisinin bloğu da bulunuyor. Bazı yayınları seri halinde hazırlıyor. Benden söylemesi bağımlılık yapabilir.

 

*

Evrim Kuran


Kendisi bir araştırmacı. Yayınlarına alanında uzman konuklar katılıyor. Birbirlerine üç soru sorma hakları var. Sorulardan yola çıkarak çok keyifli konularda sohbet ediyorlar. Evrim Kuran kuşak araştırması yapıyor aynı zamanda. Z kuşağını ve gidişatını anlamak isterseniz özellikle dinleyin derim.

 

 

*

42 Dakika

 

Gürman’ın yayıncısı olduğu program. Siyaset , gündem ve tarih konuları ağırlıklı. Özellikle son bölümünü çok beğendim. Bazı konulara agresif ama yerinde tepkilerle yaklaşıyor. Ses tonu ve tarafını beğeniyorum. Onu dinleyerek çok fazla şey öğrendim, özellikle Osmanlı tarihi hakkında.

 

*

Nereden Başlasam?

Mirgün Cabas ve Can Kozanoğlu eski podcast serileri İlk Sayfası'nda yazarlarla bir "sözlü yazı atölyesi" yapılmış. Şimdi de bir/seminer dizileri başlıyor. Farklı disiplinlerin tasarımıyla anlatılarda bu temel kavramları, konuları tartışıyorlar. Daha fazla derinleşmek isteyenler için öğrencilerden okuma önerileri alıyorlar. (Kaynak Spotify)

Bu kanala da ayrı bayılıyorum. Bir alan seçip, uzman kişiyi konuk alıp sorular sorarak harika bilgiler paylaşıyorlar. Mesela “Tatlıların Tarihi”. Baklava ile ilgili bir sürü şey öğrendim sayelerinde.

 

Son zamanlardaki favorilerim bunlar. İlk yazdığım yazıda paylaştıklarımı hala severek takip ediyorum. Zaman mekan sıkıntısı olmadan bir şeyler öğrenebilmek çağımızda muhteşem bir şey. Her şeye yetişemiyoruz. Sınırsız bilgiler kulağımızda.

 

Sizinde sevdiğiniz kanallar varsa yoruma bırakırsanız seve seve takip ederim.


İyi dinlemeler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

  1. Aaa delirdim sevinçten, ben de podcast bağımlısıyım :) Evrim Kuran’ı ekledim hemen. Tabağı boş yollamak olmaz; bunlar da benden (bazıları eski ama):
    - Varyete
    - Dünya nereye gidiyor?
    - Kalt’ın podcasti
    - Kaçık prens

    YanıtlaSil
  2. peki bir bakarım :) ben de yutup ve instadan celeste barber ve aslı inandık izliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Podcast olarak sadece Sevgili Momentos'u dinliyor ve biliyorum:) Ama ingilizce öğrenmede en etkili yöntemlerden biri olduğunu biliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar