Podcast Dinlemek

 

 Onshuisonderwijs pinterest


Merhabalar sevgili arkadaşlarım. Bu hafta sizlere podcast dinleme serüvenimden ve bazı güzel hesaplardan bahsedeceğim.

 

Öncelikle podcast nedir?

 Podcast radyo yayını gibi ama onun gibi de canlı olmayan ses kayıtlarını dinleme sistemidir diyebilirim. İstediğiniz konu hakkında sesinizi kaydedip sonra bunu podcast kanallarında yayınlayabilir, insanlarla iletişim kurabilirsiniz.

 

Nasıl dinlerim?

 Spotify,itunes, google podcast ve çeşitli podcast uygulamaları ile dinleyebilirsiniz.

 

Ben iki yıldan fazladır podcast dinliyorum. Takip ettiğim bir sürü güzel kanal var. Neden dinliyorum ve nasıl dinliyorum diye soracak olursanız. Şöyle söyleyebilirim: Mesela bilgisayar başında bir iş yapıyorum ve çok da zekamı kullanmam gereken bir iş değil, ezbere hareketler yapıyorum yani. O zaman açıyorum sevdiğim birinin podcast kanalını, oradan hangi konu ilgimi çekiyorsa o kaydını seçip dinliyorum. Bazen 10 dakika oluyor bazen 50 dakika. Konusuna göre ve konuk olup olmamasına göre değişiyor. Hem bir şeyler öğrenmiş oluyorum. Hem de işimi yaparken keyifli vakit geçirmiş oluyorum. Genelde makyaj ve ütü yaparken dinlemeyi çok seviyorum. Podcast kaydeden kişiler genelde hafta da bir yeni kayıt yayınlıyorlar.

 

Bir sürü içerik var. Gazetecilerin, yazarların habercilerin çok verimli kanalları bulunuyor.Ben spotify üzerinden dinliyorum.Bireysel olarak da kayıt yapıp,kanal açıp yükleyebilirsiniz. Öyle de takip ettiğim çok faydalı kanallar var. Radyo dinleme alışkanlığım hiç olmadı ama podcast bağımlısı oldum diyebilirim.Bazen koşu bandında bile dinliyorum, o kadar yani.

 

İlerleyen zamanlarda yakın bir arkadaşımla bizde kayıt yapmayı düşünüyoruz. İçerikler, kanal ismi ve logomuz bile hazır aslında. Bir türlü pandemiden dolayı bir araya gelip başaramadık.

Kayıtlara başladığımızda buradan da duyurusunu yapacağım.

 

Ne tür kanallar dinliyorum onları paylaşmak istiyorum. Dinlerseniz sizinde çok seveceğinize eminim.

 

 

*Yoldayız Geliyor musun?

Ece Targıt’ın kanalı. Kişisel gelişim, yoga, meditasyon ve günlük endişelerden bahseden kaliteli bir kanal.

 

*Umarım Annem Dinlemez

Tuluğ Özlü’nün kanalı. Kadın olmak ve cinsel deneyimler üzerine çok kaliteli sohbetlerin geçtiği bir kanal. Her bölümde farklı konukları oluyor. Dinlemesi çok keyifli.

 

*Başak Kablan

Başak Kablan’ın kanalı. Kendisi youtuber aynı zamanda. Youtube kayıtlarını buraya da aktarıyor. Kitap, film, belgesel, hayat… Bir çok güzel şeyden bahsediyor. Akışkan ve bilgi dolu içerikleri var.

 

*Kendine İyi Davran

Beyhan Budak’ın kanalı. Kendisi psikolog ve youtube kanalı da var. İnsan psikolojisi ile ilgili harika kayıtları var. Her bölümü terapi tadında. Yaranıza denk gelen bir bölüm muhakkak bulursunuz.

 

*Nasıl Olunur?

Nilay Örnek’in kanalı.Kendisi gazeteci ve yazar. Sanatçılara ve alanında başarı gösteren herkese nasıl olunur diye soruyor. Çok keyifli ve azim verici bir program. Özellikle Ece Temelkuran ile olan kaydını bir çok kez dinledim.

 

*Storytel:İlk Sayfası

Mirgün Cabas ve Can Kozanoğlu’nun kanalı. Artık yeni bölümleri yok. Yazarlara, “nasıl yazılırı” soruyorlardı. Baya baya iyi gidiyordu aslında, keşke bitmeseydi. 26 bölüm var. Dinlemenizi ısrarla tavsiye ederim.

 

*Merdiven Altı Terapi

Deniz Dülgeroğlu’nun kanalı. Severek ve çok eğlenerek takip ediyorum.Kendisi 20 yıldır terapi aldığını ve bizde onun yolundan geçersek diye bize yardım ettiğini söylüyor. Çok da güzel şeyler söylüyor. Kadın olmak-hayat-insanlar hakkında çok esaslı fikirleri var.

 

Benim dinlediklerim ve sevdiklerim bu kanallar. Ama listeme eklediğim ve daha dinlemeye fırsat bulamadığım bir çok kanal var. Sizinde severek takip ettikleriniz varsa bana yazabilirsiniz. Farklı kanalları keşfetmeyi seviyorum.

 

Sevgiler Dadanız.

Yorumlar

  1. Podcast dinledim birkaç kez ama o kadar ilgimi çekmedi. Youtube kanallarını daha çok seviyorum:)

    YanıtlaSil

  2. Duydum ama hiç dinlemedim
    Öyle güzel anlatmışsın ki dikkatimi çekti. Çok faydalı bir içerik olmuş. Tavsiyelerini dikkate alacağım. Çokkkkk teşekkürler 😊🤚

    YanıtlaSil
  3. Daha önce tecrübe ettiğim birşey değil ama kanal açarsanız keyifle dinleriz 🙏☺️

    YanıtlaSil
  4. Merdiven altı ve Beyhan Budak’ın podcast’lerini ara ara dinliyorum iyi geliyor, diğer önerilerine de bakacağım Dadacım:) sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  5. Video izlemeyi hiç sevmem ama podcast tam bana göre çıktı:) Özellikle yemek yaparken şahane gidiyor:) İlk Sayfası'nı severek dinlemiştim. Ben Okurum, Bi'Gidene Soralım, Didik Didik Freud... Bunlar severek dinlediklerim arasında aklıma ilk gelenler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunların hiç birini duymadım, hemen bakacağım. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Faydalı içerikler varmış, hiç podcast dinlemedim. Deneyebilirim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. ece targıt, bunu dinleyim, bazen rastgele dinlediklerim oluyo ama düzenli dinlediğim yok :)

    YanıtlaSil
  8. Çok duyduğum ama bir türlü hayatıma uyarlayamadigim bir şey Podcast..
    Şimdi burada bu bilgileri okuyunca epey aydınlandım, teşekkür ederim.
    Beyhan Budak çok severim onu kesin dinlerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, başlamanızı tavsiye ederim.Çok seveceksiniz :)

      Sil
  9. Çok naziksinnn:) Çok teşekkür ederim. Bayram sonrası başlayacağız sanırım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar