TARKAN

 


Uzun zamandır kafamda dönüp duran bir konudan bahsetmek istiyorum sizlere.

 

Bir 90 çocuğu olarak 90'lar ve 2000'lerin başlarında çok güzel şarkılar dinleyip, aynı  zamanda da bu güzel şarkıların kaliteli kliplerini izledik. Kaset çalar, cd çalar, mp3 hepsini kullandık. Pop, rap, rock enfes müzikler dinledik.Müzik kanallarının karşısında sevdiğimiz şarkının klibi çıksın diye dört gözle bekledik. Kliplere daldık, hayaller kurduk.Nasıl güzel zamanlardı, nasıl özlüyorum anlatamam sizlere.

 

Şimdilerde ise Spotify, Fizzy,İtunes gibi uygulamalardan arkaya arkaya istediğimiz müzikleri görüntüsüz dinliyoruz. Ha kullanışlı mı evet, rahat mı evet. Ama biz bir şeylerle ilgilenirken arkada çalan müziğin ne olduğunun, çoğu zaman bir önemi olmuyor. Bazen ise bir ses olsun, yeter diyoruz.

 

Ben Tarkan’ı çok ama çok ama çok severim. Hem müziklerini, hem kliplerini hem de karakterini. Hayran olduğum bir stardır ve sanatçıdır benim için. Son bir haftadır onu dinliyorum, yenisi, eskisi ne varsa sömürüyorum resmen.Yani şarkıların sözleri, melodisi ve Türkçe kelimelerin özenle seçilmesi. Her şeyiyle bir bütün. Durmadan kliplerini izliyorum.

Amerika da çekilmiş olanlar muazzam. Kurgulanışı, seçilen karakterler ve kostümlerin uyumu müthiş. Sanki şarkı için klip değilde, klip için şarkı gibi olmuş. Tarkan’ın kıvrak dansları göz dolduruyor. İzlerken içimden geçen tek şey “ bir insan nasıl bu kadar kusursuz olabilir yahu”.

Dinlediğine doyamazken insan, bir de izlediğine bağımlı oluyor.

Şimdiler de kimseler öyle klipler çekemez inanın bana. Sansür denilen şey öyle hayatımızın ortasında ki. Tarkan’ın 1994 de çektiği klibi bırakın çekmek, televizyonda bile yayınlayamazlar.Tabi biz bu klipleri o yıllarda izlerken ortada bu kadar baskı yoktu ve çok normal geliyordu. Ama şimdi dizilerde, insanlar uzun süre birbirine sarılamıyor bile.

İleri gitmemiz gerekirken 90 lı yıllardan bile gerideyiz. Ve bunu sadece çekilen kliplere bakarak çok açık şekilde yazabiliyorum. Eğitim, sağlık vs bahsetmiyorum bile.Üzücü, yorucu, yıpratıcı. Şarkı diye sözlerini anlamadığımız şeyleri dinletiyorlar bize. Kliplere zaten yıllardır açıp bakmıyorum bile.Şarkıdan alakasız, oynayan, ağlayan insanlar. Yeni şarkıları dinlemiyorum, dinleyemiyorum. Deneyeyim diyorum ama ruhum daralıyor. Arada güzellerinde denk gelmiyor değilim ama onlar bile eskilerinin önüne geçemiyor ne yazık ki.

 

Tarkan’ın mega star olmasının bir çok haklı sebebi var. Bir kere dilimizi çok iyi kullanıyor. Şarkıları melodisi ve sözleri ile muazzam uyum içinde. Yabancı dilde de çok güzel şarkılar söyleyebiliyor. Ülkemizi dışarıda  çok başarılı temsil ediyor. Toplumsal duruşu ile zaten bir milyon yıldız alıyor. Doğaya karşı korumacılığı, kadına karşı şiddete olan tutumu  ve en önemlisi emekçinin yanında yer almasıyla tam bir sanatçı.

 

Mesela 1994 yılında Amerika da Dön Bebeğim şarkısına çektiği klibine bayılıyorum.Kostümler, danslar ne kadar da müthiş. İnce düşünülmüş ve bizi şarkının içine daha da çok sokuyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bh-SdQnTEYk

 

 1997 yılında Şımarık şarkısına çektiği klibi de harika. O yürüyor, arkasından kadınlar koşuyor.

Onu öpmek istiyorlar ama  en sonunda minik sevimli bir kız çocuğunun yanağına öpücük konduruyor. Kadınların hepsinin de kendine has bir güzelliği var. Ve yine bizi kliple şarkının içine daha da çok sokmayı başarıyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=cpp69ghR1IM

 

 Ve oynama şıkıdım-şıkıdım tabii ki. Bakın bu klipler şu an çekilemiyor. Arabanın içinde onu çevreleyen insanlar ve Tarkan’ın bize doğru yeşil gözlerini açarak  şarksını söylemesi. Ahhh beni de oraya al diyorsun içinden. Bu şarkının iki klibi var ama benim favorim bahsetmiş olduğum bu ikincisi. Bir de arabanın üstüne çıkıp o muhteşem dansını sergiliyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=AsL8sViwGgo

 

 Salına Salına Sinsice 1997. Bakın bu şarkının klibini hiçbir kanal yayınlayamaz şu an. Neden, çünkü kadının göğüsleri gözüküyor. Sansüre bak. Zaten bizim göğüslerimiz yok, sadece onlara özel açınca büyüyor. Yani inanılmaz öfkeleniyorum. 1997 de televizyonda izlediğimiz ve ayıplamadığımız bir iş şimdi tüü püü kaka oldu.

Ama klibe gelecek olursak bence çok başarılı.Yine şarkı ve sözleri ile uyumlu. Seni içine alıyor.Kadının göğüslerinin görünmesi de hiç göze batmıyor. ( Ki batmamalı zaten) Çünkü şarkıyla ahenk içinde akıp gidiyor. Bu arada YouTube bile izletmeden soruyor. Sakıncalı içerik olabilir izlemek istiyor musun?

 HÖNK!!!

 

https://www.youtube.com/watch?v=09Ouue01yKQ

 

 

Ve benim favori kliplerimden Ölürüm Sana 1997. Hem şarkı enfes hem de klip. Şarkı klip için, klip de şarkı için yaratılmış.Amerika da çatı katında çekilmiş sahneler. Tarkan’nın kıyafleri nefis.

İçine alıyor, tekrar tekrar izletiyor. Ve yine bu klibi de yayınlayamazlar şu an. Neden? Cinsellik içeren sahneler var. Bizim cinselliğimiz yokmuş gibi davranmalarından tiksiniyorum.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LJ9FpMXJmwY

 

 

1990-2000 arası söylediği ne kadar şarkı varsa , çektiği ne kadar klip varsa kalitenin zirvesidir.

Sözler, görüntüler hepsi muazzamdır. Bunların üstüne iyi işler nadir gelmiştir.

 

 

2001 yılına geldiğimizde ise biraz farklı bir Tarkan çıkıyor karşımıza. Kuzu kuzu ile insanların tüm kurtlarını döktürtüyor adeta.İmajı desen tüm ülkede rüzgar gibi esiyor. O yıllarda  çoğu erkeğin saç-sakal Tarkan gibi oluyor. Klibi ile de bizi kalbimizden vuruyor. Nasıl kıvrak danslar, nasıl yakışıklılık akıyor. Klipte durmadan oynuyor. Bu ne enerji be insan diye isyan ettiriyor hatta.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NAHRpEqgcL4

 

 

 

Hüp klibin deki öpüşme sahneleri  çok konuşulmuştu.Ama o da hikayesi ile bizi içine çekmişti.Serra Yılmaz oynamıştı hatta. Onu da ayrı bir severim.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4tLOG4us6zc

 

 

Daha sayamadığım bir sürü muhteşem klibi ve şarkıları var sevgili Tarkan’ın.Önüne geçene rastlamadım. Star olmayı sonuna kadar hak ediyor. Dinlemekten bıkıp usanmayacağınız şarkıları ve izlemeye doyamadığınız klipleri ile bir dev kendisi.Bu ülkede eşine benzerine rastlanmıyor.Dünya ekolünde bir insan. Bizim ülkemizde olduğu için çok şanslıyız.

 

 

İnsan şaşırıyor yıl olmuş 2021,  biz 1990 da çekilen klipleri izliyor, o dönemin şarkılarından vazgeçemiyoruz. Toplumumuz için  koca bir sorun.

 

Neden iyi şarkılar yapılamıyor?

 

Neden kaliteli klipler çekilemiyor?

 

İleri gitmemiz gerekirken yerimizde bile sayamayıp, geriye gidiyoruz. Kalitesiz işlerle beynimizi kirletiyoruz.Şarkılar ise ruhumuzu doyurmuyor. Açlıktan ölüyoruz.Birileri duysun bizi artık…

 

 

Teşekkür ederim Tarkan. Seni dinleme ve izleme fırsatını bana verdiğin için. Kıvrak dansların, kendine has hareketlerin, güzel yeşil gözlerin ve muhteşem sesinle hep var ol.Kalbi ayrı, kendi ayrı güzel insan iyi ki varsın...

 

Yorumlar

  1. Bende bir Tarkan hayranıyım.net bir şekilde söyleyebilirim ki bütün şarkılarını istisnasız ezbere bilirim.şu pandemi bir an önce biter konseri olurda izlemeye gideriz..çok ama çok güzel bir yazı olmuş eline emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende konserine gitmeyi çok istiyorum. :)

      Sil
  2. 91 çıkartması olarak her dediğine katılıyorum. Simdiki klipler boş, cinsellik çağrıştırmiyor güya, ama gel gör ki çıplaklık had safhada. Ben de yeni şarkıları bilmem. Iki seçenek var, ya yaşlanıyoruz.. ya da 90lar bambaşkaydı. Bence ikincisi. Harika bir derleme olmuş. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle 90'lar bambaşkaydı. :) Çok teşekkür ederim...

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş gerçekten çok içten tam da anlatılması gerekenler.. Çocukluğuma gittim, ilk aldığımız kaset Tarkan’ın kasetiydi. Ne dinlerdim saatlerce. Şimdi bu yorumdan sonra tüm şarkılarını bende açıp dinliycem sizin gibi.. 90 kuşağı olduğumuz için şanslıyız sanırım bu anlamda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle 90'lı olduğumuz için şanslıyız. Şimdi her şey yokuş aşağı :(

      Sil
    2. Evet hayat şartları, işsizlik her şey zor.. 90 ları dinlediğimde gerçekten o zamanların güzelliklerini çok özlüyorum..

      Sil
    3. Kesinlikle bende. Ne zaman keyiflenmek istesem 90 lara dönüyorum :)

      Sil
  4. hayran olduğum kusursuz bir star, bu enfes yazınla yeniden dinlemeye başladım bile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa çok mutlu oldum. Bende durmadan dinliyorum :)

      Sil
  5. Çoğu yazdığına katılıyorum. Özellikle eski şarkılar ile yeni şarkılar arasındaki o fark benimde yaşadığım bir şey. Eskiden akşama kadar tv değil radyo açık olurdu bizde. Dinlemeye doyamazdık. Şimdi açsam sıkılıyorum bildiğin.
    Ve bir anı Tarkan şarkısı ile ilgili.
    Hangi şarkısı tam kestiremiyorum. Sanırım kır zincirlerini. Daha 5.sınıftayım o şarkının ilk çıktığı zamanlar. Arkadaşlar kaseti bulmuş biryerden . Ama dinlerken öyle utanmışlar ki. Banada dinletmişlerdi de o yaşta ne anlayacağım ki. Saf saf dinlemiştim işte. 😂
    Şarkı başkada olabilir ama emin değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarkan'ın her şarkısını sıkılmadan defalarca dinleyebiliyorum ve ondaki vizyona bir kere daha hayran kalıyorum. 90 lı yıllarda çağın çok ötesinde başarılı işler yapmış. İyi var kendisi :)

      Sil
  6. Cok cok guzel bir yazi olmus ve evet ben de koca bir Tarkan hayraniyoru,,yazdigin her satira katiliyorum.Ben de turk muzigi dinleyeceksem hep eskilere gidiyor ve arada Tarkan'i katiyorum.Yenileri ben de bilmem,zaten Ingiltereye geldigimden beri yenileri memlekete gidince duyuyorum ve hicbirisi Tarkan'in Sezen'in etkisini yaratmiyor uzerimde.Bu hafta kendime Tarkan'li zaman ayirayim.Evet kesinlikle Yaradan'in bos vaktine gelmis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Evet sanırım bu sıra hepimiz Tarkan dinleyeceğiz:)

      Sil
  7. Tarkan bir tanedir! :) Ne kadar övsek, anlatsak az :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, sevmelere doyamıyorum :)

      Sil
  8. Sadece klip analizleri üzerinden günümüzün analizini yapmışsın, bravo. Kesinlikle haklısın. Yazacak çok şey var ama yazsak ne çare....
    Tarkan'a bennn de bayılıyoruuummm :)))) ama kliplerden "Hüp" başka benim için, gözbebeğimiz biricik megastarımız :)))

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir yazı olmuş. Çok haklısınız değindiğiniz şeyler çok doğru. Bende Tarkan' ı çok severim. Şarkılarını karakteriyle bambaşka bir star. Maalesef yeni çıkan sanatçılar ve Şarkılar eskiden şarkı dinlerken beni etkilediği gibi etkilemiyor. Paylaştığınız Linklerden Tarkan'ı dinleyeceğim şimdi teşekkürler hatırlattığınız için. Ellerinize sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli dinlemeler o halde, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. e tabiii yaniiiii yıldızımıız konserler başlasa da izleseeek :)

    YanıtlaSil
  11. Yeni sanatçılar arasında da hoş işler yapanlar var ama çoğu o kadar boş ki ben de en son ne zaman bir klibi özellikle açıp izlediğimi hatırlamıyorum 90lar bambaşkaydı bu konuda :)

    YanıtlaSil
  12. Beğenmene sevindim, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar