Bir Başkadır gerçekten BİR BAŞKADIR

 


Merhabalar. Size yine bir diziden bahsetmek istiyorum.Bir ara herkes bu diziden bahsediyordu. Ben popülerken izlemeyi değil de, izleyenler bir sindirdikten sonra izlemeyi tercih ediyorum.

Dizimiz Netflix’te,Berkun Oya'nın yazıp yönettiği Türk dizisi “ Bir Başkadır”. Yine herkes gibi bende bir solukta bitirdim. Hatta sabah dörtte  falan uyudum bölümleri bitireceğim diye. Baktığın zaman bir aksiyon vs  yok ama öyle içine çekiyor ki insan durmadan izlemek istiyor. Sonunu merak etmekte değil aslında sadece izlemek keyif veriyor. Belki de bir nevi ayna etkisi yarattı bizde o yüzden. Topluma ayna tuttu. İnsanlar kendilerinden,ailelerinden bir şeyler buldular. Çok tanıdık gelen olaylar dizisini soluksuz izledik.


Zannediyorum ki hepimizin ailesinde Meryem gibi bir karakter vardır. Benim var mesela.

Dizinin bana hissettirdiği en önemli şey aslında ne kadar birbirimize ihtiyacımızın olduğu oldu. Birbirimiz olmadan puzzle tamamlanmıyor sanki.Yani o gece kondu mahallelerinin dibinde yükselen rezidanslar, o rezidanslarda yalnız yaşayan insanlar ve o evleri temizleye gelen gece kondu mahallesi sakinleri.Ve hayatlarımızda bir noktada kesişiyor.

 



Mesela Meryem’in tedaviye gittiği psikiyatrın asıl korkusu başı örtülü kadınlar. Ve ne kadar sevmese de onları ne kadar kaçsa da Meryem ile karşılaşıyor. Asla yıkılmaz dediği duvarları yıkılıyor. Birbirlerinin hayatlarına beklide en ihtiyaç olduğu zamanda dokunuyorlar.

 

Açığı, kapalısı, yalnızı, kalabalığı, fakiri,zengini hepimiz birbirimize görünmeyen iplerle bağlıyız bence. O lüks evinde yalnız yaşayan Sinan. Onun yine yalnız yaşayan annesi.O kadar tanıdık ki. Günlük ilişkiler,o olmazsa diğeri. Bu gece kalacak mısın bakışları. Kocaman bir yalnızlık.

 

Ali Sadi Hocanın nahifliği, kızıyla aralarındaki sıcak ilişki, bana “ya böyle hocalar var mı” diye düşündürdü.

 

Dizide ki manzara çekimleri muazzam. O evlerin dışarıdan görüntüsü, şehrin uzaktan çekimlerine bayıldım. Müzikleri zaten cuk diye oturmuş.

 

Her şeyiyle çok beğendim ben. Zannediyorum ki ikinci sezonu da gelecek. Dört gözle bekleyeceğim. İnsanın  zamanı unutturan şeylerden ziyade sorgulatan dizilere de ihtiyacı var.

 


Aslında ne kadar zıt olursak olalım birbirimize o kadar ihtiyacımız var ki. Farklılıklarımıza sahip çıkmalı, öyle kabullenmeliyiz. Ne kadar başarılı olabiliriz bilmiyorum ama en azından denemeliyiz.

 Ferdi Özbeğen - Gündüzüm Seninle

Sevgiyle…

Yorumlar

  1. Eşimle beğenerek izledik ilk seriyi. Oyuncuların özellikle de Öykü Karayel'in oyunculuğuna hayran kaldık.

    YanıtlaSil
  2. Böyle kasfet dolu dizi/filmleri izlemeyi pek sevmem ama bu yazının üzerine bir bölümde olsa izlim dedim ve saat 03.43 hala izliyorum.bitirince yorum yapacagım.hee bu arada dip nottaki şarkı en sevdiğim şarkılardan biri

    YanıtlaSil
  3. Hep güzel yorumlar okudum ama en iyisi buydu.
    Merak uyandırdı.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Biraz diziden bağımsız bir noktadan yorum yazacağım. Bu ara olağandan fazla dizi ve filmlere takılıyorum. Bunu, belki de yaşamam gereken şeyleri ertelemek için kullanıyorum. Yani zamandan kopma çabası. Yazındaki "İnsanın zamanı unutturan şeylerden ziyade sorgulatan dizilere de ihtiyacı var." cümlesini pek sevdim. Hem cümlenin kendi anlamına hem de bendeki yansımasına dair farkındalık yarattı :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  5. Diziyi bitirdim . Özellikle son bölümdeki Peri nin Meryem ile olan konuşması , hocanın evlat edindiği kızına karşı şevkatli sevgi dolu tutumu ..bayagı etkileyiciydi.ancak sinan gibi diğer psikolog kadın ve kardeşleri gibi yarım kalan konularda vardı,onların tamamlanması adına bir sezona daha ihtiyacı var bu dizinin.
    Eline emeğine sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım. Bende ikinci sezonu bekliyorum:)

      Sil
  6. diziyi yavaş buldum ben azcık sıkıldım ama oyuncular iyiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen festival filmi gibi ağır ilerliyor :)

      Sil
  7. merak ettiğim bir dizi, çok güzel yorumlamışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemenizi tavsiye ederim :) Teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Kesinlikle öyle, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni geliştirir.

Popüler Yayınlar