KADIN



Bayram sabahına bir kadın cinayeti ile uyandık. Bayram sevginin, saygının, hasretin bitmesinin en önemlisi ise barışın bir simgesi  değil miydi?

Korona virüsün ülkemizde başladığını bildiğimiz Mart ayında 29 kadın cinayeti oldu.Nisan ayında ise 20 kadın katledildi.2019 yılında ise bilinen 413 cinayet var.Nisan ayının her hafta sonunda evlere kapalıydık. Ve yapılan araştırmalara göre kadınlar en çok evlerindeyken öldürülüyorlardı.
Geçen sene katledilen Emine Bulut'u ve "ÖLMEK İSTEMİYORUM" haykırışlarını hiçbir zaman unutmayacağım. Çünkü o ölmek üzereyken biz kadınların sloganı olması gereken bir cümleyi haykırdı "ÖLMEK İSTEMİYORUM".  Ben bir cümle daha eklemek istiyorum "ÖLDÜRÜLMEK İSTEMİYORUM".

Pekala ,bayram sabahında bir kadınının daha cani bir erkek tarafından vahşice öldürüldüğünü görmek ne kadar etkiledi bizleri?

Son senelerde bu cinayetlere karşı kadınların sesi ve iş birliği artsa da ,durumun  artık garipsenmediğini görüyorum. Çünkü bu haberlere şöyle tepki veriyor hale geldik  " yine bir kadın öldürülmüş", görüldü, tamam. Sosyal medyada fazla yankılanırsa acımız ve yasımız da daha uzun süreli oluyor. Ama sosyal medyaya veya haberlere yansımayan bizim bilmediğimiz cinayetler her gün işleniyor. Emine Bulut cinayeti sosyal medyada ve"  ana haberlerde " diyeyim büyük yankı uyandırdı. Günlerce Emine Bulut'u unutma diye tweet attık. Kadınlar kendi aralarındaki sohbetlerde hep ondan bahsetti, yas tuttuk, ağladık, isyan ettik. Biz yas tutarken başka cinayetler işlenmeye devam etti. Alışılmaması gereken olaylara normal tepkiler veriyor olmak bir insan olarak çok ağır geliyor bana. Kadınların bir yerlerde vahşice ve sırf erkek egosundan dolayı katledildiğine alışmak-alıştırılmak istemiyorum.

Sabah annemle instagramdan rengarenk  elbiseler satan bir siteye bakıyorduk. Bir tane modeli çok beğendim, anneme gösterdim.O da çok beğendi fakat "bunu burada giyemezsin "  dedi. Neden diye sordum. O da " Geçen hafta ananeni hastaneye götürdüğümüzde bir kadın da bebeğini acile getirmişti. Kadının üstünde şort ve ince askılı bluz vardı. Ramazan ayında böyle kıyafetle gezilir mi diye kadının üstüne yürüdüler" dedi. Ve ekledi en çok tepki veren de kadınlardı...

Şimdi kadının kadına yaptığı klişesini tekrarlamak istemiyorum. 

Çok merak ediyorum, birlikte  omuz omuza güzellikler için mücadele etmek varken, hemcinsini kıyafeti yüzünden linç etmek neden?  O kadın orada dayak yese, hatta ölse mutlu mu olacak? Erkek egemen bir toplumda yaşarken  ve kadınların katledildiği haberleri her gün artarak gelirken birbirimize bu zulmü yapmak neden? Birlik olmak ve o kadın orda linç edilirken onun yanında olmak doğru olan değil mi? Ahlak sadece kıyafetten mi ibaret?Yardıma ihtiyacı olan birine yardım etmemek hem de edebilecekken etmemek ahlaksızlık değil de nedir?  Mesela uyuyamamak gerekir öyle bir şeyi görüp müdahale etmezsen...  

Sadece üzülmek , tweet atmak fayda etmiyor.  Bir şey yapmalı, dur demeli. Ama en öncesinde neler yaşandığını bilmeli. O güzel kadınlar nasıl ve ne sebeplerle katlediliyor farkına varmalı. İçi acımalı,ağlamalı, haykırmalı ama bilmeli. Bilmemizi istemiyorlar, ama yıkmalı duvarları önce nerede ne oluyor öğrenmeli. Ancak gerçekten bilirsek bir yerden başlayabiliriz. Hissetmek gerek ve bunu yapabiliriz. Her masum beden toprağa gömüldüğünde bizden de bir parça kayboluyor unutmayalım...

Kadınlara yapılan zulmü rakamlarla ve analizleri ile takip etmek isterseniz;http://kadincinayetlerinidurduracagiz.net/  sitesini tavsiye ederim. Ay ay durum raporu yayımlıyorlar. (Aslında utanç tablosu da denebilir.) Bir de katledilen kadınlar anısına anıt sayaç  bölümü var. Oradan da yıl ve aylar halinde rakamları görebiliyorsunuz. İsimlerin üzerine tıkladığınızda ise cinayetle ilgili detayları öğrenebiliyorsunuz.  
                                                                                         
http://anitsayac.com/?year=2020



Bu siteye ve hatta bunun gibi sitelere bir bakın derim. Bazı şeyleri bilmek ve korkmadan yüzleşmek gerekir...

Yorumlar

Popüler Yayınlar